#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از مسائل و مشکلات شهرستان درمیان ناشی از کمبود اعتبار است و اعتبارات شهرستانی پاسخگوی مشکلات نیست.

حسین خسروی اسفزار در نشست شورای اداری شهرستان درمیان که در پایان سفر استاندار خراسان جنوبی به این شهرستان مرزی برگزار شد، اظهار داشت: باید به افزایش اعتبارات شهرستان‌ها از محل منابع ملی و استانی توجه ویژه‌ شود.

وی افزود: مشکلات زیرساختی در حوزه‌های راه‌های شهرستان درمیان منجر به حوادث رانندگی می‌شود و نیازمند توجه ویژه در تخصیص اعتبارات است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اجرای عدالت در توزیع منابع و تسریع در روند اجرای پروژه‌ها ادامه داد: مجوز ساخت بیمارستان قهستان چند ماه قبل صادر شد و باید سریعتر عملیات اجرایی آن آغاز شود، همچنین روند اجرای پل شهر گزیک تسریع شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی بخشداری بخش تازه تاسیس میاندشت شهرستان درمیان گفت: وقتی دولت اینجا را بخشداری اعلام کرد، نیازمند اختصاص سریع امکانات و تامین نیروی انسانی است و روند کارها باید تسریع شود.

خسروی اسفزار با گلایه از نبود برخی ادارات از جمله ثبت اسناد و املاک در شهرستان درمیان افزود: ۶ سال تقاضای مردم راه‌اندازی این اداره در شهرستان است و نباید مردم برای ثبت یک سند مسیر ۱۰۰ کیلومتری تا بیرجند را طی کنند.

وی ضمن قدردانی از خدمات بنیاد علوی در ارتقای زیرساخت‌های شهرستان درمیان گفت: نیاز است برای رفع غبار محرومیت از این شهرستان طرح‌های خدماتی و زیرساختی این نهاد همچنان دنبال شود.

نماینده مردم سه شهرستان خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از مصادیق مکتب شهید سلیمانی که توصیه مکرر مقام معظم رهبری بوده، مدیریت میدانی است و این مدیریت میدانی در دولت سیزدهم و شخص رییس جمهور و مسوولان دولت انقلابی وجود دارد.

وی افزود: مدیریت میدانی توسط زیرمجموعه دولت به‌خصوص استاندران در حال گسترش است که امیدواریم در راستای حل مشکلات مردم این در میدان بودن توسط مسوولان حفظ شود.

استاندار خراسان جنوبی روز پنجشنبه در آغاز سفر یک روزه به شهرستان مرزی درمیان و بدو ورود در محل گلزار شهدای روستای منصورآباد مورد استقبال امام جمعه، سرپرست فرمانداری و مسوولان شهرستان قرار گرفت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

قناعت ضمن بازدید از مجتمع گلخانه‌ای شهرستان درمیان، یک واحد گلخانه را افتتاح کرد و در ادامه از کشتارگاه دام و طیور، قلعه و بافت تاریخی روستای فورگ و کارخانه قند قهستان بازدید کرد.

وی از کارخانه یاقوت سرخ قهستان که در حال حاضر به دلیل بدهی بانکی و کمبود نقدینگی غیرفعال است، بازدید کرد و نشست شورای اداری شهرستان درمیان با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهر قهستان برگزار شد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان در ۱۰۵ کیلومتری شرق بیرجند است.