معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سفر به بخش‌های استان در برنامه است، ارائه فهرست نظام‌ مند از مشکلات مردم را خواستار شد.

علیرضا عباس‌زاده در گردهمایی بخشداران استان، از آنان خواست مشکلات روستاها را احصا و اولویت بندی کنند.

وی گفت: بخشداران به صورت مستقیم از معضلات و مشکلات مردم مطلع هستند و به نوعی بیشترین ارتباط را با اقشار مختلف دارند.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: اگر مشکلات مردم به صورت نظام مند مکتوب شوند، تکالیف دستگاه‌ها نیز مشخص می‌شود.

وی افزود: آمار کلی خدمت رسانی به روستاها از جمله زیرساخت‌های آبرسانی، برق رسانی و گاز رسانی خوب است و ۹۹.۹ درصد روستاهای استان از نعمت برق برخوردار هستند.

عباس‌زاده با بیان اینکه ۹۹.۸ درصد روستاهای استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند گفت: مهمترین مسئله و اولویت ما آبرسانی است و اعتبار خوبی هم برای این حوزه گذاشته‌ایم.

وی تصریح کرد: تا پایان سال ۱۴۰۴ اتمام طرح آبرسانی به روستاهای استان هدفگذاری شده لذا در سطح کلان اقدامات خوب و امیدکننده‌ای در دستور کار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: بخشداران باید پیگیر حل مشکلات مردم، واحدهای صنعتی، شهرک‌های صنعتی، اشتغال و تولید و در نهایت رفاه مردم در روستاها باشند، معاونت عمرانی استانداری نیز در رفع مشکلات مردم، بخشداران را حمایت می‌کند.

وی به سفرهای استاندار خراسان جنوبی به بخش‌ها اشاره کرد و گفت: تاکنون چهار سفر انجام شده و سفر به بخش‌های شهرستان‌ها در دستور کار است.

عباس‌زاده ادامه داد: باید فهرست نظام مند مشکلات برای این سفرها تهیه شود چراکه فرصت خوبی برای پرداخت به مشکلات و نیازهای مردم است.

وی گفت: طرح‌های اولویت‌دار شهرستان‌ها برای حل مشکلات مردم باید توسط مدیران و بخشداران مشخص باشد.

بنابر اعلام روابط عمومی استانداری، گردهمایی بخشداران استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و شماری از مدیران استانی برگزار شد و بخشداران در این نشست به بیان مشکلات، دغدغه‌ها و پیشنهادات خود پرداختند که پاسخ و راهکارهای لازم نیز توسط مسئولان ارائه شد.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان، ۲۷ بخش و ۳۱ شهر دارد.