فرماندار نهبندان از رسیدن گاز به عمده روستا‌های این شهرستان تا پایان شهریور ماه امسال خبر داد.

بیکی فرماندار نهبندان با اشاره به رسیدن گاز به عمده روستا‌های این شهرستان تا پایان شهریور ماه امسال، گفت: با توجه به تقاضای اهالی روستا‌ها در خصوص سهمیه اختصاصی آرد، سهمیه شهرستان بر مبنای سرشماری سال ۱۳۹۵ اختصاص یافته است.

او افزود: از سال ۹۵ تغییراتی در جمعیت داشته ایم که این موضوع در حال پیگیری است و درخواستی مبنی بر افزایش سهمیه ارسال شده که در صورت تحقق اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت.

بیکی با حضور در روستای آرویز بیان کرد: تا پارسال امکانات ورزشی در روستا‌ها بسیار محدود بوده که با پیگیری‌های صورت گرفته امروز شاهد احداث چندین زمین چمن مصنوعی در روستا‌ها بوده ایم.

فرماندار نهبندان با اشاره به مشکلات دسترسی به اینترنت پرسرعت، اظهار کرد: پیگیری‌های بسیاری در این خصوص صورت گرفته تا با توجه به شرایط به وجود آمده و موضوع تحصیل اینترنت پرسرعت در روستا‌ها راه اندازی شود، اما بنابر نامه وزارت ارتباطات به دلیل مسائل تحریمی با تأخیر روبرو هستیم.


او بیان کرد: مشکلات و مسائل پیش روی روستا‌ها را اولویت بندی کنیم تا با برنامه ریزی بتوانیم مشکلات پیش رو را برطرف کنیم.

نخعی نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به چالش کم آبی که درخواست بسیاری از اهالی روستا‌ها بوده است، بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی روستا‌های منطقه، موضوع آب است که بسیاری از روستا‌ها با آن مواجه شده اند و در تلاش هستیم تا در بحث استانی و ملی بتوانیم اعتبار بسیار خوبی در این زمینه کسب کنیم.

او افزود: تفاهم نامه‌ای با چند بانک در حال پیگیری است تا با مجموعه آب و فاضلاب همکاری کند و امیدواریم با این تفاهم نامه در آبرسانی به روستا‌ها تسریع شود و انتظار می‌رود تا مجموعه‌ی آب و فاصلاب پیگیری بیشتری در این زمینه داشته تا هرچه سریع‌تر چالش کم آبی برطرف شود.