مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در سایه تلاش‌های فرهنگیان استان از صف تا ستاد و مشارکت دستگاه‌های اجرایی برنامه ما این است که سال ۱۴۰۰، سال پشتیبانی از تولید محتوای علمی و مانع‌زدایی از تحقق عدالت آموزشی به معنای واقعی باشد.

محمدعلی واقعی در دیدار نوروزی با کارکنان این اداره کل با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در خرداد امسال افزود: در حالی که دشمنان اسلام و انقلاب و مزدوران منطقه‌ای آنها هجمه‌های عظیمی را در جهت القای ناامیدی و کم کردن مشارکت مردمی در انتخابات به راه انداخته‌اند، معلمان باید زمینه جلب مشارکت عمومی در انتخابات را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه هر گونه تبلیغات و فعالیت انتخاباتی له یا علیه هر یک از نامزدهای مورد تایید شورای نگهبان در محیط اداری ممنوع است گفت: همه ما در قبال سرنوشت، آینده، فرزندان و جامعه خود مسئولیم و باید در خط ولایت حرکت کرده و مسئولانه به تکالیف خود عمل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ادامه داد: در یک سال گذشته کرونا زندگی مردم از جمله فرایند تعلیم و تربیت را تحت تاثیر قرار داد.

وی با اشاره به جان باختن هفت معلم استان خراسان جنوبی بر اثر ابتلا به کرونا، از تلاش معلمان، دانش‌آموزان و اولیای آنان در سال ۹۹ تشکر کرد و گفت: کرونا علیرغم خسارت‌هایی که به بار آورد، باعث شد فرصت‌های نوینی در فرایند تعلیم و تربیت به وجود آید که می‌تواند سرفصل‌های خوبی برای مباحث پژوهشی یا بازبینی برنامه‌های آموزش و پرورش باشد.

واقعی با بیان اینکه آموزش مستقیم براساس اسناد تحولی و برگزاری آموزش تلفیقی در اولویت اصول حاکم بر مدرسه در این شرایط است افزود: شبکه شاد را باید به عنوان بستر اصلی تعامل مستقیم یادگیری در سطح مدرسه، تفکر راهبردی و تحولات علم و فناوری، آینده پژوهی در نظر گرفت و استفاده برد.

وی بر بهره‌گیری هوشمندانه از فضای مجازی با نگاه تقویتی و تکمیلی، آینده پژوهی و پایش تحولات موثر فضای مجازی بر فرایند تعلیم و تربیت تاکید کرد و گفت: توسعه زیرساخت‌ها متناسب با تولید و اشاعه محتوای مربوط به تعلیم و تربیت در فضای مجازی، بهره‌گیری از فضای مجازی برای تحقق عدالت آموزشی و تربیتی در ابعاد کمی و کیفی، توجه به تفاوت‌های فردی جنسیتی فرهنگی و جغرافیایی، بخشی از اصول و ارزش‌هاست که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به سالروز میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، از جوانان فرهنگی به عنوان جوان نماد عظمت، عزت، پاکدامنی، سرشار از امید و نشاط و طلایه‌دار پرچم پیشرفت و تعالی یاد کرد و افزود: جوان حیات‌بخش جامعه، مظهر سرزندگی و بالندگی و قلب تپنده‌ای است که روح اجتماع را جلا می‌بخشد.

وی با بیان اینکه جوانان موتور محرکه نظام هستند خاطرنشان کرد: جوانان مهمترین و ارزشمندترین سرمایه‌های ایران اسلامی هستند که می‌توانند آینده موفقیت‌آمیز ایران اسلامی را در عرصه‌های جهانی تضمین کنند.