?بسمه تعالی
امروزه صنعت گردشگری، یکی از مهمترین مؤلفه های اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی محسوب می شود و از آن جایی که همزمان با ورود هر گردشگر به یک منطقه، تعدادی از مشاغل به جهت رفع نیازهای وی فعال می شوند، این صنعت، بهترین منبع تولید درآمد با ایجاد فرصت های شغلی مناسب و متعدد برای کشورهای دنیاست.
?بر همین اساس، امروزه صنعت گردشگری را سومین صنعت بزرگ صادراتی جهان پس از مواد شیمیایی و سوخت دانسته اند که می تواند امید، رفاه و درک متقابل را برای بسیاری از زندگی‌ها در سراسر جهان به ارمغان ‌آورد.
?در این میان استان خراسان جنوبی با قابلیت های اقلیمی استثنایی کوه، دشت، کویر و آسمان صاف و برخورداری از جاذبه های گوناگون تاریخی، مذهبی و فرهنگی و همچنین دارا بودن مواریثی کهن همچون چهار اثر جهانی به ثبت رسیده، هزار و ۸۰۰ اثر ملی در حوزه میراث فرهنگی و بیش از ۶۰ جاذبه طبیعی، در کنار مزیت های منحصر به فرد بخش‌های کشاورزی و معدنی از این قاعده مستثنی نیست و در زمره نقاط دیدنی این مرز و بوم قرار دارد و خوشبختانه طی چند سال اخیر توانسته اقبال گردشگران برای بازدید از این پتانسیل ها و میل سرمایه‌گذاران برای ورود به این عرصه را در قالب ایجاد اقامتگاه های بومگردی، فضاهای اقامتی درخور و تورگردانی به همراه داشته باشد.
?اینجانب با تبریک ششم مهر ماه -۲۷ سپتامبر- “روز جهانی گردشگری” به همه فعالان و علاقمندان این صنعت و به ویژه مردم مهمان نواز خراسان جنوبی، امید دارم همه با هم ضمن صیانت از جاذبه های ارزشمند استان، قدر این موهبت ها را بیش از پیش بدانیم و در راستای رونق و اعتلای صنعت توریسم به ویژه در حوزه های کویرنوردی و بوم گردی اهتمام نماییم تا بتوانیم سهم واقعی این صنعت را در شکوفایی اقتصادی خراسان جنوبی تحقق بخشیم. به امید آن روز!
?محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی