#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با گذشت بیش از یک سال از شیوع کرونا آرامش نسبی در خراسان جنوبی برقرار شده که نتیجه زحمات و تلاش‌های خدمتگزاران مردم در حوزه سلامت و همراهی خوب مردم و اصناف است و باید از این دستاورد، مراقبت و محافظت کرد.

 محمد دهقانی افزود: در تعطیلات نوروز قرار داریم و در حال سپری کردن روزهای حساس و سختی هستیم از این جهت که روزهای سخت مجدد به سراغ ما نیاید به ویژه با شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونای جهش یافته یا کرونای انگلیسی این خطر دوچندان می‌شود.

وی اظهار داشت: ضروری است مجدد از مردم درخواست کنیم از شب نشینی‌ها، دورهمی‌ها، دید و بازدیدها حتی الامکان خودداری کنند و در صورتی که تجمعی اتفاق می‌افتد حتما فاصله مناسب را بین افراد رعایت کنند و استفاده از ماسک به هیچ عنوان فراموش نشود همچنین تهویه مناسب فضاهایی که در آن قرار می‌گیریم حتما مد نظر باشد.

دبیر ستاد استانی مدیریت کرونا بر پرهیز از مسافرت تاکید کرد و گفت: به ویژه در ایام نیمه شعبان که پیش رو داریم و از نظر اعتقادی و رسوم، مردم در آرامستان‌ها حضور پیدا می‌کنند، مجدد تاکید می‌شود که حضور در آرامستان‌ها به خاطر انتقال ویروس بسیار خطرناک است.

وی افزود: بدون شک می‌توانیم از راه دور هم خیرات و نذورات را برای شادی روح اموات انجام دهیم تا با احتمال این حضور، شاهد افزایش شمار بیماران بد حال و فوتی در استان نباشیم.