استاندار خراسان جنوبی گفت: تکلیف همه ما مسئولان است که برای رفع گره از کار مردم اقدام کنیم و همه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات مردم به کار گرفته شود.

، جواد قناعت روز شنبه، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای کرغند این شهرستان، ظرفیت‌های اجتماعی و مسئولیت اجتماعی برخی حوزه‌های اقتصادی را از ظرفیت‌های مطلوب برای اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی عنوان کرد.

وی با اشاره به سفر چهارشنبه شب خود (چهارم مرداد) به قاینات و حضور در مراسم عزاداری ویژه شب تاسوعا در روستای کرغند افزود: در این سفر برخی از مسایل روستا مطرح و مقرر شد در اولین فرصت و در جلسات کارشناسی پیگیری شوند.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی به مشکل کمبود آب روستا اشاره کرد و گفت: شرکت آب و فاضلاب مکلف است برای رفع این مشکل، مطالعات امکان سنجی تفکیک مجتمع آبرسانی کرغند از محل منابع جدید را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

وی ادامه داد: برای رفع مشکل دفع فاضلاب روستا هم بخشی از شبکه فاضلاب کرغند تا پایان شهریور ۱۴۰۳ اجرا می‌شود.

قناعت گفت: همچنین برای احداث مسجد روستا اعتباری تعیین می‌شود تا روند ساخت، شتاب بگیرد.

وی بیان کرد: با توجه به محدودیت منابع، برای اجرای این پروژه باید از ظرفیت خیرین و مسئولیت‌ اجتماعی حوزه‌های اقتصادی استفاده شود.

استاندار خراسان‌ جنوبی در سفر اخیر به شهرستان قاینات و حضور در مراسم عزاداری شب تاسوعای روستای کرغند درخصوص مشکلات مطرح شده، قول برگزاری جلسات تخصصی را داد و در نخستین روز کاری بعد از تعطیلات تاسوعا و عاشورا، طی نشستی با دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای کرغند، فرماندار قاینات و جمعی از مدیران استانی، این موارد را پیگیری و برای رفع آنها دستورات لازم را صادر کرد.

قناعت طی روزهای اخیر با سفر به شهرستان‌های مختلف استان در مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورا به همراه مردم شرکت کرد.

نشست بررسی مشکلات شهرستان فردوس نیز امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی، فرماندار این شهرستان و جمعی از مدیران ستادی و استانی برگزار شد.

بنا به این گزارش در این جلسه درخصوص مسایل مربوط به شهرهای اسلامیه و فردوس، تصمیمات لازم اتخاذ شد و ارائه راهکارهای تسریع در روند اجرای پروژه یادمان شهدای گمنام شهر اسلامیه از دیگر مصوبات بود.

بحث و رایزنی درباره رفع مشکلات موجود در زائرسراهای امامزادگان فردوس نیز از دستور کارهای این جلسه بود که به دستور ویژه استاندار مبنی بر تامین اعتبار لازم و شتاب دهی به روند اجرای کار انجامید.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور