مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این که بخشی از فرهنگ خراسان بزرگ متعلق به این منطقه است، عنوان کرد: در این استان قرآن، سنت و نگاه به مباحث دینی عمیق و گسترده بوده و دینداری و توجه به مفاهیم قرآنی شاخصه مردم خراسان جنوبی می باشد.
مراسم رونمایی از پوستر جشنواره ملی داستان بلند و داستان کوتاه آیات با حضور مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، صبح چهارشنبه ۲۷آذرماه ۹۸ برگزار گردید. ناصر نبی زاده با بیان این که خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است، ادامه داد: این استان به واسطه سرآمد بودن در آموزش های مدرن و دانشگاهی، مفتخر به داشتن فرهیختگان و بزرگان علمی و ادبی بزرگی است که در کشور مطرح شده هستند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به فعالیت ۷۴ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در استان اشاره کرد و افزود: این موسسات با کمترین امکانات تمام کوشش و توان خویش را برای این که بتوانند نقشی موثر در ترویج فرهنگ اهل بیت داشته باشند انجام می دهند.
نبی زاده همچنین از کسب رتبه دوم در تعداد ثبت نام کننده های هجدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت توسط خراسان جنوبی خبر داد و گفت: این موضوع، نشان دهنده نگاه ویژه مردم استان به مباحث قرآنی و حوزه عترت است.
وی از هماهنگی موجود بین ساختارهای فعال در حوزه قرآن سخن گفت و یادآور شد : استانداری خراسان جنوبی نیز در این راستا همکاری های ویژه ای داشتند.
گفتنی است در انتهای این نشست، از پوستر جشنواره ملی داستان بلند و داستان کوتاه آیات رونمایی شد.