معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: برخی از بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه کم کاری کرده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بیان داشت: ۳۸۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات جزء ۲ بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ در این استان پرداخت شده است.

 جواد اشرفی  در نشست هماهنگی برای تسریع در پرداخت تسهیلات جزء ۲ بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ افزود: درخصوص این تسهیلات سال گذشته در استان هفت هزار و ۶۱۲ پرونده به مبلغ ۷۴۱ میلیارد تومان به بانک‌های متولی معرفی شد که تاکنون چهار هزار و ۴۶۸ پرونده به مبلغ ۳۸۰ میلیارد تومان یعنی ۳۰ درصد کل تسهیلات پرداخت شده است.

وی گفت: بانک‌های پارسیان، ملل، صادرات، سپه، ملت و آینده در این زمینه عملکرد خوبی داشته‌اند و علیرغم پیگیری‌های صورت گرفته بانک‌های اقتصاد نوین و رسالت تاکنون از محل این تسهیلات هیچ پرداختی نداشته‌اند.

معاون استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: ۱۴ دستگاه اجرایی و نهاد در این استان دارنده تسهیلات جزء ۲ بند «ب» تبصره ۱۶ محسوب می‌شوند همچنین ۱۷ بانک عامل متولی پرداخت این تسهیلات هستند.

وی افزود: جای سوال است که سپرده‌های مردم استان به کجا می‌رود که برخی بانک‌ها از این محل هیچ تسهیلاتی تاکنون پرداخت نکرده‌اند.

اشرفی تصریح کرد: مصوبات و آیین‌نامه‌ها علاوه بر جایگاه قانونی برای پیگیری حرمت اداری هم دارد، وقتی در سطح کلان کشور آیین‌نامه‌ای با حضور مسئولان ارشد اقتصادی تدوین شده و سهم پرداخت تسهیلات برای هر بانک‌ مشخص می‌شود، پرداخت این تسهیلات در استان‌ها به عنوان یک تکلیف اداری وظیفه بانک‌های متولی است.

وی گفت: متاسفانه بانک‌های رسالت و اقتصاد نوین پیگیری‌های لازم را انجام ندادند و سهم آنها در پرداخت تسهیلات جزء ۲ بند «ب» تبصره ۱۶ صفر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از بانک‌های متولی خواست که روند پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ را تسهیل کنند و همراهی لازم را با متقاضیان داشته باشند.

تسهیلات جزء ۲ بند «ب» تبصره ۱۶ قانون بودجه با هدف حمایت از اشتغال به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است که متقاضیان در ۲ حالت فردی یا کارفرمایی در بخش‌های تعاونی و خصوصی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور