#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: با توجه به رنگ‌بندی جدید اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا، آموزش در تمامی مدارس این استان غیرحضوری شد.

محمدعلی واقعی روز پنجشنبه اعلام کرد: براساس آخرین مصوبه ستاد مقابله با کرونا آموزش حضوری در تمامی مدارس استان تعطیل است و دانش‌آموزان از این پس و تا اطلاع بعدی مطالب آموزشی را از سه روش شبکه شاد، رسانه ملی و درسنامه دریافت خواهند کرد.

وی افزود: براساس این مصوبه و به منظور جلوگیری از شیوع گسترده موج چهارم کرونا؛ حضور کارکنان اداری در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز شامل بیرجند، فردوس و قاینات با ۵۰ درصد کادر اداری خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از دانش‌آموزان و خانواده‌ها خواست هشدارهای مسوولان درمانی را جدی بگیرند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تلاش کنیم آمار مبتلایان در استان کاهش یابد.

براساس آخرین وضعیت رنگ‌بندی استان خراسان جنوبی که روز چهارشنبه (۱۸ فروردین) از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان‌های بیرجند، فردوس و قاینات در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و شهرستان‌های طبس، نهبندان، سرایان، بشرویه، درمیان، سربیشه و زیرکوه در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند. خوسف تنها شهرستان در وضعیت زرد (متوسط خطر) این استان است.

روند صعودی نمونه‌گیری، موارد مثبت ابتلا به کرونا و بستری بیماران کرونایی در خراسان جنوبی در موج چهارم از هفته دوم فروردین امسال آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان و ۱۲ منطقه آموزشی دارد و پیش از این فقط مدارس بیرجند غیرحضوری بود.