فرماندار نهبندان گفت: ۱۰۰ روستای این شهرستان با تانکر آبرسانی می‌شود و کم‌آبی مهمترین مشکل برخی روستاهاست.

مجید بیکی در آیین تکریم و معارفه مدیران پیشین و جدید امور آب و فاضلاب شهرستان نهبندان افزود: یکی از موضوعات مهم برای ماندگاری جمعیت در روستاها تامین‌ آب است لذا اگر قرار است مردم در یک منطقه‌ بمانند برای تامین آب کشاورزی و شرب باید اقدامات اساسی انجام داد.

وی با اشاره به قول مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی مبنی بر اینکه در سال ۱۴۰۱ بخش عمده روستاهای فاقد آب، از آب پایدار بهره‌مند می‌شوند گفت: در منطقه گرم و خشکی قرار داریم که تامین منابع آبی با مشکل مواجه است لذا با بهره‌گیری از فرهنگ‌سازی و ظرفیت رسانه‌ها باید الگوی صحیح مصرف آب هم ترویج داده شود.

فرماندار نهبندان اضافه کرد: نبود امکانات لازم به ویژه در نواحی مرزی سبب مهاجرت می‌شود و در حوزه تامین آب نیازمند اقدامات اساسی هستیم تا مشکلات شهرستان رفع شود.

وی گفت: برای رسیدگی به مطالبات مردم، نیاز به پیگیری مستمر داریم لذا برای ماندگاری جمعیت بسیاری از روستاها بازدید شده و مشکلات پس از شناسایی به مرکز استان اعلام شده است.

بیکی تصریح کرد: اغلب روستاهای با جمعیت بالای ۲۰ خانوار آبرسانی سیار شده اما بیش از ۱۸۷ نقطه روستایی شهرستان زیر ۲۰ خانوار جمعیت است که در زمینه آب هم برخی مشکل دارند.

وی افزود: سفر مقام معظم رهبری به نهبندان در ۲۲ سال قبل، برکات زیادی برای توسعه شهرستان داشته است، لذا توجه ایشان برای جلوگیری از مهاجرت باید مدنظر مسوولان باشد و تنش‌های آبی منطقه رفع شود.

فرماندار نهبندان گفت: مشکلات خشکسالی و کم‌آبی در نهبندان توسط نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی به رییس فراکسیون خشکسالی مجلس ارائه شده است و شرکت آب و فاضلاب استان نیز با توجه به پراکندگی و وسعت منطقه باید برای رفع تنش آبی اقدامات اساسی انجام دهد.

در این آیین از خدمات احمد خیردوست که بعد ٣٠ سال خدمت به افتخار بازنشسنگی نائل آمد، تقدیر و مهدی نسیمی مسک به عنوان سرپرست جدید امور آب و فاضلاب شهرستان نهبندان معرفی شد.