مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی از جمع‌آوری ۸۵ میلیارد و ۲۹۷ میلیون تومان کمک‌های مردمی در استان خبر داد و گفت: این میزان کمک‌های مردمی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۸۵ درصد افزایش داشته است.

رضا سلم‌آبادی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: از این میزان کمک‌های مردمی در ۹ ماه سال جاری، ۴۲ میلیارد تومان نقدی و ۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان غیرنقدی بوده است.

وی افزود: مجموع درآمدهای کمیته امداد در مدت مشابه سال گذشته ۳۳ میلیارد و ۱۸۷ میلیون تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی سرانه کمک ماهانه هر خانوار به محرومان در این استان را ۳۸۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت: مبالغ جمع‌آوری شده مربوط به صدقات، زکوات، ایتام و محسنین است که در سرفصل‌های مختلف اشتغال، معیشت، ازدواج، مسکن، تحصیل و سایر نیازمندهای جامعه هدف این نهاد هزینه می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی هم گفت: مردم خیر و سخاوتمند استان در سال جاری تا پایان آذر ماه، سه میلیارد و ۸۳۷ میلیون تومان صدقه به نیازمندان اهدا کردند.

احمد رفیعی از رشد ۱۰ درصدی صدقات در خراسان جنوبی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: چهار درصد از سهم کل درآمدهای کمیته امداد استان از محل صدقات است و بیشترین صدقات جمع‌آوری شده از صندوق‌های کوچک خانگی بوده است.

وی شمار مشترکان صدقات در این مدت را ۷۸ هزار و ۴۱۲ مشترک عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۷۵ هزار و ۹۴ مشترک صندوق کوچک، یک هزار و ۹۳۹ صندوق بزرگ اماکن و یک هزار و ۷۳۹ صندوق بزرگ معابر در استان فعال است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی اظهار داشت: صدقات جمع‌آوری شده مردم براساس موازین شرعی در سرفصل‌های مختلف از قبیل خدمات درمانی، فرهنگی، ازدواج، مسکن و سایر موارد مربوط به مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند هزینه می‌شود.

وی به پرداخت صدقات با روش‌های نوین الکترونیکی اشاره کرد و گفت: هم‌استانی‌های خیر می‌توانند با استفاده از گوشی تلفن همراه و شماره‌گیری #۰۵۶*۸۸۷۷*، ارسال یک پیام بدون متن به سر شماره ۸۸۷۷، شماره‌گیری تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷۷ و سایت امداد از آسان‌ترین روش‌های پرداخت صدقه الکترونیکی استفاده کنند.

رفیعی اضافه کرد: در راستای سیاست‌های جدید این نهاد در سال جاری برخی صندوق‌های کوچک صدقات در استان به مراکز نیکوکاری واگذار می‌شود.