معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از محورهای جهاد تبیین این است که توفیقات نظام در سطوح مختلف و اقدامات موثر دستگاه‌های اجرایی از طریق همه رسانه‌ها برای مردم تبیین شود.

سید محمدرضا طالبی در نشست جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان و در ادامه همایش مدیران سراسر کشور با رئیس جمهور که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، افزود: امروز نکات بسیار مهم، کلیدی، هوشمندانه و هدفمندانه‌ای توسط رئیس جمهور مطرح شد و چنانچه بتوانیم به همه موضوعات جامه عمل بپوشانیم که باید در دستور کار جدی، قطعی و فوری همه مدیران باشد، به طور قطع توفیقات خوبی به دست می‌آوریم.

وی گفت: یکی از موضوعات مهم و مورد تاکید رئیس جمهور و استاندار، توجه مدیران به اصل جهاد تبیین بوده و نظام با وجود تحریم‌ها و مسائل بودجه‌ای، توفیقات خوبی در سطح بین‌المللی، ملی و استانی داشته‌ که لازم است به مردم اطلاع‌رسانی شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: دولت و دستگاه‌های اجرایی با توجه به شرایط تحریمی و برخی مشکلات بودجه‌ای، اقدامات فراوان و موثری داشته‌اند و بهره‌وری خوبی در حوزه‌های اقتصادی و عمرانی حاصل شده که نیاز است مردم از این توفیقات و دستاوردها مطلع شوند.

وی با اشاره به رتبه‌های برتر برخی دستگاه‌های اجرایی استان در ارزیابی‌های ملی گفت: بیشترین و ثمربخش‌ترین کارها با حداقل بودجه انجام می‌شود اما جامعه از آن مطلع نیست.

طالبی تصریح کرد: نتیجه بی خبری و اطلاع نداشتن مردم از اقدامات و دستاوردها این می‌شود که دشمن با دروغ‌پراکنی از طریق امپراطوری رسانه‌ای، در بین مردم و جوانان ناامیدی ایجاد کند بنابراین بیان دستاوردها و توفیقات نظام در ایجاد امیدآفرینی در جامعه موثر است و شاهد نخواهیم بود که با کوچکترین مشکل از جمله گرانی، همه اقدامات خوب و موثر تحت الشعاع قرار بگیرد.

وی افزود: انتظار می‌رود مدیران از ابتدای سال جدید برای اطلاع‌رسانی به موقع اقدامات موثر و خوب حوزه‌های کاری خود برنامه‌ریزی داشته باشند و یکی از محورهای مهم جهاد تبیین همین مساله است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: همچنین براساس شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری «مهار تورم و رشد تولید» مشخص شده، نیاز است برنامه مدون اقتصادی در استان تنظیم شود.

وی بیان کرد: با وجود برنامه مدون می‌توان برنامه‌ریزی لازم را انجام داد و دورنمای مشخص تعریفی کرد که از این طریق قطعا راهکارها بهتر به نتیجه می‌رسد و می‌توانیم اقدامات موثرتری را انجام دهیم.

طالبی در بخش دیگری از سخنانش گفت: سالی که شروع کردیم بهار طبیعت و بهار قرآن همزمان شده از طرفی ابتدا و انتهای امسال با ماه مبارک رمضان است لذا مسوولان با نیت خالص در کارهای جهادی توفیقات خوبی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه جلسه شورای اداری استان در اولین فرصت با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار می‌شود ادامه داد: با تدبیر استاندار دید و بازدیدها هم در قالب همان شورای اداری انجام خواهد شد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور