رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: میانگین بارش خراسان جنوبی سال آبی جاری به ۴۵.۸ میلیمتر رسیده که نسبت به مدت مشابه میانگین بلندمدت ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

جواد نخعی افزود: البته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد کمبود بارش داریم و تاکنون ۴۰ درصد بارش یک سال آبی کامل محقق شده است.

وی گفت: از ابتدای سال زراعی – آبی جاری (اول مهر ۱۴۰۱) تاکنون بیشترین بارش در شهرستان سرایان ۶۶.۲ میلیمتر ثبت شد و کمترین آن در شهرستان نهبندان به میزان ۳۲.۱ میلیمتر بوده است.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی عنوان کرد: در مرکز استان نیز از اول مهر ماه تاکنون ۶۰.۳ میلیمتر بارش مخابره شده است.

وی با اشاره به بارش‌ اخیر برف و باران در خراسان جنوبی اظهار داشت: در هفت روز گذشته میزان بارندگی‌های استان ۱۹.۵ میلیمتر بوده که بیشترین در شهرستان سرایان به میزان ۳۵.۶ و کمترین در شهرستان سربیشه ۶.۵ میلیمتر است.

نخعی درباره وضعیت هوا طی ۴۸ ساعت آینده گفت: برای امشب تا صبح فردا (شنبه) کاهش دما محسوس است به طوری که سرما و یخبندان را به‌ویژه برای مناطق سردسیر در پی دارد.

وی ادامه داد: برای روزهای شنبه تا یکشنبه هفته آینده نیز در نیمه شرقی بارش پراکنده باران و برف در ارتفاعات قابل پیش‌بینی است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور