مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه رشد خونگیری در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۸ درصد بوده است، تصریح کرد: در بحث کمبود ذخایر خونی در همه گروه‌ها کمبود داریم، اما در گروه‌های خونی منفی بیشتر کمبود وجود دارد.

ابراهیم میری مقدم اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۶ هزار و ۷۰۰ نفر به مراکز اهدای خون مراجعه کرده‌اند که ۱۳ هزار و ۶۵۸ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند که از این تعداد ۱۲ هزار و ۷۸۷ نفر مرد و ۸۷۱ نفر زن بوده‌اند.

وی افزود: از این تعداد ۱۹۶۵ نفر اهداکننده بار اول و ۳۶۱۲ نفر اهداکننده باسابقه، ۸۰۸۱ نفر اهداکننده مستمر بوده و همچنین ۲۳۸ نفر اهدای پلاکت فرزیس داشته‌اند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی بیان کرد: در مدت مشابه سال گذشته ۱۲ هزار و ۷۷۹ اهدای خون داشته‌اند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۷۶۳ نفر مرد و ۱۰۱۶ نفر زن، ۲۳۵۳ نفر اهداکننده بار اول، ۳۰۳۰ نفر اهداکننده باسابقه و ۷۳۹۶ نفر اهداکننده مستمر بوده‌اند و ۱۸۴ نفر نیز پلاکت فرزیس اهدا کرده‌اند.

میری مقدم با بیان اینکه رشد خونگیری در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۸ درصد بوده است، تصریح کرد: در بحث کمبود ذخایر خونی در همه گروه‌ها کمبود داریم و خون همیشه مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه در بحث گروه‌های خونی منفی بیشتر کمبود وجود دارد، اظهار کرد: پلاکت فرزیس امکانی است که برای بیماران سرطانی و افردی که اعمال جراحی خاص انجام داده‌اند، استفاده می‌شود.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اکنون از نظر اهدای سلول‌های بنیادی خون در سطح پایینی در سطح کشور هستیم و از مردم می‌خواهیم در این حوزه نیز مشارکت داشته باشند تا بتوانیم کمک بیشتری به درمان بیماری‌ها داشته باشیم.

میری مقدم یادآور شد: طی روزهای دوشنبه و پنجشنبه هر هفته قاین، یکشنبه و چهارشنبه هر هفته در فردوس و همه روزهای هفته در طبس میزبان اهداکنندگان خواهیم بود؛ پایگاه میدان جانبازان بیرجند نیز هر روز هفته صبح‌ها و در روزهای یکشنبه و چهارشنبه بعدازظهرها نیز فعال است.