رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی از کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در این استان خبر داد.

 سرهنگ یدالله دهقان در تشریح این خبر افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان اخباری را مبنی بر احتکار برنج در یکی از شهرستان‌ها دریافت کردند و پیگیری موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی گفت: ماموران با انجام بررسی و تحقیقات میدانی، محل کالای احتکار شده را شناسایی کردند و پس از هماهنگی با مقام قضایی انبار شناسایی شده را مورد بازرسی قرار دادند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی خراسان جنوبی بیان کرد: در بازرسی از این انبار ۲۲ تن برنج احتکاری کشف شد که ارزش ریالی کالای احتکار شده بنا بر نظریه کارشناسان بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی افزود: ماموران در این رابطه یک متهم را دستگیر کردند که متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ دهقان گفت: اجرای طرح مبارزه با احتکار کالا یکی از راهبردهای عملیاتی پلیس در پیشبرد اهداف ماموریتی انتظامی در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور محسوب می‌شود و در این زمینه همراهی و همکاری تمامی نهادها و بخش‌ها با پلیس ضروری است.

احتکار ۲ تن شکر در زیرکوه  
 
فرمانده انتظامی شهرستان زیرکوه هم گفت: ماموران انتظامی این شهرستان اخباری را مبنی بر احتکار شکر در یک انبار دریافت کردند و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ هادی سلمانی افزود: ماموران با انجام بررسی و تحقیقات میدانی، انبار احتکار ارزاق عمومی را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی محل مورد نظر را بازرسی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زیرکوه بیان کرد: در بازرسی از انبار ۲ تن و ۱۰۰ کیلو گرم شکر کشف شد که کارشناسان مربوطه ارزش ریالی کالای احتکار شده را بالغ بر ۷۱۴ میلیون ریال برآورد کردند.

وی گفت: ماموران در این رابطه یک متهم را دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ سلمانی از شهروندان خواست در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک در زمینه احتکار و قاچاق کالا موارد را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور