استاندار خراسان جنوبی گفت:نهضت گازرسانی در استان تداوم دارد و تا پایان سال آینده همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار از این نعمت برخوردار می‌شود.

محمدصادق معتمدیان سه شنبه شب در حاشیه عملیات گازرسانی به روستاهای فردوس در جمع مردم روستای طاهرآباد این شهرستان اظهار داشت: میزان گازرسانی به روستاهای برخوردار استان از ۲ سال گذشته تاکنون از ۴۶ درصد به ۷۷ درصد رسیده است.

وی ادامه داد: انجام بیش از ۵۰ درصد پوشش گاز در کمتر از ۲.۵ سال کاری جهادی و نشان از عشق به خدمت‌رسانی به مردم روستایی استان دارد و هیچ عاملی نمی‌تواند در سرعت بخشی به این پروژه مانع شود.

وی بیان کرد: تلاش می‌کنیم چهار روستای بالای ۲۰ خانوار که در مسیر عملیات اجرایی گازرسانی به ۶ روستای فردوس قرار دارند نیز تا دهه فجر سال آینده گازرسانی شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: هر چند برنامه گازرسانی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار جمعیت اجرایی می‌شود اما گازرسانی به روستای هدف گردشگری «کُرند» با جمعیت زیر ۲۰ خانوار نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در ۴۰ سال قبل انقلاب اسلامی اقدامات قابل توجهی در مناطق روستایی، عشایری و کم برخوردار انجام شده است اظهار داشت: در بحث راه‌ها هیچ کدام از روستاها جاده آسفالت نداشت اما امروز ۶ هزار کیلومتر جاده روستایی در استان ساخته شده است.