#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: سال گذشته با برگزاری جلسات متعدد، تلاش‌های خوبی در زمینه پرداخت حقوق کارگران در استان انجام شد که نتیجه آن به حداقل رسیدن معوقات کارگری در خراسان جنوبی بوده است.

 سید محمدرضا طالبی در سومین رزمایش کمک مؤمنانه شکوه همدلی که به همت کارکنان یکی از شرکت های تولید تایر برگزار شد با اشاره به در پیش بودن هفته کار و کارگر افزود: عمده فعالان حوزه صنعت، کارگران سختکوشی هستند که سختی کار بر دوش آنهاست لذا مدیران باید به این حوزه توجه ویژه داشته باشند.

وی اظهار داشت: پرداخت به‌موقع حقوق و بیمه متناسب، امنیت شغلی را برای کارگران به ارمغان آورده و نتیجه آن پرورش روحی و روانی کارگر و تولید موثر و مفیدتر است.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: رزمایش شکوه همدلی و اهدای هزار و ۳۰۰ واحد بسته غذایی نشان می‌دهد افرادی که در این مجموعه درخشان کار می‌کنند در کنار مسائل تولیدی به موضوعات اجتماعی نیز توجه ویژه دارند لذا از دسترنج خود مواسات و کمک‌های مؤمنانه را به قشر محروم استان انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم از کار خیر به عنوان انفاق یاد شده افزود: اصل انفاق آن است که از بهترین مال خود به مردم کمک کنیم در این صورت اجر آن چند برابر خواهد بود البته در انفاق نیز باید میانه‌روی و اعتدال رعایت شود.

طالبی افزود: تولید بر مبنای علم و فناوری، اشتغال‌آفرینی پایدار را در واحدهای تولیدی به همراه دارد.

وی درباره یکی از کارخانه های موفق تایر سازی کشور خاطرنشان کرد: در شرایط تحریم‌های ظالمانه نظام سلطه، مدیریت و کارکنان این مجموعه با تلاش و کار شبانه‌روزی خود بخش مهمی از چرخ تولید کشور را به چرخش در می‌آورند که قابل تحسین است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد با بهره‌برداری از فازهای بعدی این واحد صنعتی و تولید تایر سنگین که در سطح کشور کم‌نظیر است، در آینده نزدیک شاهد توسعه شرایط موجود باشیم.

وی گفت: امسال از طرف مقام معظم رهبری سال “تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین” نامگذاری شده لذا تولید بر مبنای علم و فناوری، تحقیقات ریشه‌ای و بنیادین، اشتغال‌آفرینی پایدار را به همراه دارد.

طالبی افزود: به هر میزان که تولید ما براساس علم و دانش باشد از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و به‌تبع آن مشتری‌های فراوانی را در داخل و بازارهای جهانی خواهد داشت.