#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: اگرچه برخی اقلام کشوری است اما بسیاری از این نابسامانی‌ها و تغییر قیمت‌ها مربوط به استان است و باید توسط دستگاه‌های متولی مدیریت شود.

حسین موهبتی روز یکشنبه در نشست کارگروه تنظیم بازار استان خراسان جنوبی که در محل استانداری برگزار شد، افزود: به نظر می‌رسد این وضعیت به دلیل مدیریت نادرست، برنامه‌ریزی نامناسب و نظارت ناکافی شکل گرفته است و طبق گزارش نهادهای نظارتی در ۱۵ روز اخیر در اقلام اساسی عرضه شده در بازار استان، شاهد افزایش قیمت‌ها بودیم.

وی تصریح کرد: تکلیف دستگاه‌های متولی، مدیریت هرچه سریعتر شرایط به منظور بازگشت ثبات به بازار استان است و برای کنترل و تنظیم بازار تلاش بیشتری باید صورت گیرد لذا از این به بعد جلسات ستاد تنظیم بازار شهرستان‌ها فعال‌تر می‌شوند تا این شرایط مدیریت شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: جابه‌جایی دبیرخانه ستاد تنظیم بازار از وزارت صنعت، معدن و تجارت به جهاد کشاورزی باعث شده احساس مسوولیت کمرنگ‌تر شود.

وی با اشاره به اینکه ۶ سال در حوزه معاونت اقتصادی استانداری خراسان جنوبی حضور دارد گفت: اولین بار است که این وضعیت پیش آمده و متاسفانه در وضعیت بازار استان به هم‌ریختگی خاصی رخ داده که چنانچه مدیریت نشود، قطعا با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

موهبتی گفت: هر کدام از ما باید در حوزه مسوولیتی خودمان پاسخگو باشیم و نمی‌شود که بنده مسوولیتی داشته باشم اما کار را درست انجام ندهم.

وی با بیان اینکه بین عرضه و تقاضای برنج تولید داخل و خارج باید تعادل برقرار شود افزود: تفاوت زیاد قیمت بین برنج ایرانی و خارجی نامعقول است و این نحوه قیمت‌گذاری، بی‌رغبتی مردم به خرید را به همراه دارد و باعث زمین خوردن تولیدکننده برنج ایرانی می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به رویکرد انقلابی دولت سیزدهم، از انتظارات مردم گفت و اظهار داشت: کم‌کاری در حوزه تنظیم بازار قابل قبول نیست لذا انتظار این است که دستگاه‌های متولی وقت بگذارند و مصوبات را تا حصول نتیجه دنبال کنند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای ستاد تنظیم بازار استان باید وقت بیشتری برای پیگیری کارها بگذارند متذکر شد: بازرسی از اصناف چنانچه خروجی قابل قبولی برای مردم نداشته باشد، فایده‌ای ندارد.

موهبتی با بیان اینکه سهمیه برنج درست جذب نشده و اولین بار است که در استان اتفاق افتاده است گفت: متاسفانه توزیع شکر در شهرستان‌ها هم به‌خوبی صورت نگرفته به‌طوری که از برخی مناطق مانند قاینات از ناحیه فرمانداری مکاتبه شده و گلایه‌مند بوده‌اند.

وی با اشاره به گلایه نانوایان در بیرجند که مدعی هستند پخت نان برای آنها با این قیمت صرفه اقتصادی ندارد، از اعتراضات مردمی درخصوص رعایت نشدن ساعت پخت و فروش سهمیه آرد نانوایی‌ها به‌صورت آزاد نیز گفت و افزود: از دیگر مشکلات بازار، روغن خوراکی است که البته این موضوع بیشتر کشوری بوده و در حال پیگیری است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تاکید کرد: فرمانداری بیرجند در روزهای نزدیک به عید نوروز، کارگروه تنظیم بازار شهرستان را فعال‌تر و بازرسی‌ها را بیشتر کند.

وی گفت: حدود ۴۰ تا ۵۰ بازرس نظارت بر اصناف فقط در شهرستان بیرجند داریم که می‌توان از ظرفیت آنها استفاده کرد.

موهبتی با بیان اینکه نظارت بر بازار در پایان سال در همه شهرستان‌ها بیشتر شود افزود: نظارت‌ها با مدیریت فرمانداران صورت گیرد تا شرایطی که نهادهای نظارتی تذکر می‌دهند، پیش نیاید.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری جلسات ستاد تنظیم بازار استان به‌صورت یک یا ۲ بار در هفته اظهار داشت: جلسات ستاد تنظیم بازار استان تا ماه مبارک رمضان با مدیریت استانداری برگزار خواهد شد.