مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: همزمان با دهه کرامت، طرح ملی آواهای کریمانه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیم سبزه‌کار در وبینار تبیین برنامه‌های دهه کرامت با تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار داشت: طرح ملی آواهای کریمانه با محوریت اجرای سراسری گروه‌های سرود کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و با شعار «خدمت کریمانه، گره‌گشایی به رسم اهل بیت (ع)» در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های دهه کرامت در سال جاری در سه محور «خانواده، مسجد، ادارات» پیش‌بینی شده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: با توجه به شرایط موجود که امکان برگزاری جشن‌های عمومی در مناسبت‌های پیش رو مقدرو نیست، می‌توان این برنامه را به سمت برگزاری جشن‌های خانگی سوق داد و هر منزل مجری یک جشن خانگی بین اعضای خانواده خود باشد تا دهه کرامت برای تمامی اعضای خانواده اعم از کودکان و بزرگسالان گرامی داشته شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های حوزه خانواده در بخش‌های «کتابخوانی، زیارت‌خوانی، فرهنگی، اجتماعی و جشنواره مردمی کرامت» تدارک دیده شده است افزود: همچنین برنامه‌های حوزه مسجد با عناوین «بصیرتی، قرآنی، کتابخوانی، زیارت‌خوانی، اجتماعی، امامزادگان، فضاسازی، فضای مجازی، فرهنگی و سه‌شنبه‌های تکریم» و برنامه‌های ادارات نیز در بخش‌های «زیارت‌خوانی، فرهنگی، کتابخوانی، همدلی، سه‌شنبه‌های تکریم و جشنواره مردمی کرامت» تعریف شده است.

حجت الاسلام سبزه‌کار اظهار داشت: برگزاری طرح کتابخوانی در منزل، خلاصه‌نویسی کتب مطالعه شده مرتبط با امام رضا (ع) یا حضرت معصومه (س)، تزیین منزل برای اعضای خانواده، ایجاد روحیه نشاط و شادی و برگزاری جشن‌های خانگی، اجرای طرح دختران آفتاب و تقدیر از دختران، طرح پخت کیک خانگی و تزیین آن به مناسبت دهه کرامت در محافل خانوادگی، برگزاری مسابقه دلنوشته‌ای به امام رضا (ع) مختص پسران ۱۰-۱۸ سال و مسابقه دلنوشته‌ای به حضرت معصومه (س) ویژه دختران ۱۰-۱۸ سال، نصب پرچم و تزئین محله (هر منزل یک پرچم) از جمله برنامه‌های دهه کرامت در استان است.

وی برگزاری مسابقه خاطره‌نویسی از زیارت به مشهد مقدس و جمکران، حفظ صلوات خاصه امام رضا (ع) توسط کودکان (۷تا ۱۰) در این ایام و انتشار در فضای مجازی و ارسال فایل تصویری ضبط شده به همراه مشخصات فردی به ستاد فهمای استان، قرائت زیارتنامه حضرت شاهچراغ در روز ششم دهه کرامت در منازل، قرائت زیارت امین الله در دهه کرامت و هدیه به امام رضا، قرائت صلوات خاصه آن حضرت به صورت دسته‌جمعی در این دهه پس از نمازهای یومیه را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

مدیر ستاد فهمای خراسان جنوبی از تهیه اقلام بهداشتی و توزیع بین مناطق محروم نیز خبر داد و گفت: با توجه به اینکه شرایط به وجود آمده بر اثر شیوع ویروس کرونا معیشت بسیاری از افراد جامعه را تحت تاثیر قرار داده و بسیاری از مردم توان تامین برخی نیازهای اصلی خانواده را از دست داده‌اند، خانواده‌ها می‌توانند در راستای سیره امام رضا (ع) درخصوص تامین این نیازها با تهیه سبدهای حمایتی معیشتی به صورت فامیلی، شادی را به خانواده‌های نیازمندان هدیه دهند.

وی با اشاره تقارن دهه کرامت با تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا تا برگزاری انتخابات در ۲۸ خرداد اظهار امیدواری کرد که انتخابات امسال با حضور پرشور مردم به حماسه‌ای به‌یاد ماندنی تبدیل شود.

حجت الاسلام سبزه‌کار یکی از رسالت‌ها و وظایف اصلی بچه‌های مسجد را بصیرت‌افزایی در شرایط کنونی جامعه برشمرد و گفت: مسجد باید بصیرت‌افزا و در خط مقدم رفع شبهات باشد.

وی تاکید کرد: جشن‌ها و برنامه‌های گرامیداشت دهه کرامت به سمت مناطق روستایی نیز هدایت شود تا جمعیت روستایی استان هم از برکات آن بهره‌مند شوند.

مراسم دهه کرامت امسال از امروز (۲۲ خرداد) مصادف با اول ذی‌القعده سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر تا اول تیر ماه سالروز ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) با شعار “خدمت کریمانه، مهربانی به رسم اهل بیت (ع)” برگزار می‌شود.