طالبی گفت: پیکرهای پاک ۶ تن از شهدای گمنام ۲۶ آذرماه وارد فرودگاه شهید کاوه بیرجند می شود.

سید محمد رضا طالبی  در جلسه ستاد برنامه ریزی مراسم استقبال و تشییع از شهدای گمنام استان با اشاره به این که امام خمینی(ره) فرمودند:”شهدا شمع محفل بشریت هستند”،بیان داشت: شهدا مانند شمع می سوزند تا با نثار جان خود روشنی بخش محافل باشند.

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، شهدا بهترین سرمایه خود را در طبق اخلاص گذاشته اند که یکی از نتایج آن بیمه شدن نظام است و همه ی مسئولیت هایی را که ما امروز داریم، مدیون خون شهدا است.

وی با بیان اینکه دشمن با بهره گیری از امپراطوری رسانه ای خود در صدد براندازی نظام است، افزود: دشمن غافل از آن است که قانون اساسی و روند اجرای آن مبتنی بر آیات و روایات اسلامی است و شهدا انقلاب را بیمه کرده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تصریح کرد: هر یک از ما در جایگاهی که هستیم باید تلاش کنیم با عمل به وظیفه خود برای پیشرفت نظام هر کاری که از دست ما بر می آید را انجام دهیم.

طالبی افزود: برای موضوعات استانی مربوط به مراسم استقبال و تشییع شهدا در این جلسه تصمیم گیری می شود و برای موضوع های شهرستانی در خود شهرستان ها باید تصمیم گیری شود.

وی با اشاره به اینکه پیکرهای پاک ۶ تن از شهدای گمنام۲۶ آذرماه وارد فرودگاه شهید کاوه بیرجند می شوند، گفت: با توجه به این که پیکر پاک شهدای گمنام به شکل کاروانی در شهرستان های استان حضور پیدا خواهند کرد، باید در هر شهرستان برای برپایی یک برنامه محوری برنامه ریزی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: از آن جایی که دانشگاه ها و مدارس علمیه از محورهای اصلی این مراسم هستند در جلسه ای دیگر با حضور روسای دانشگاه ها و مدیر حوزه علمیه استان برنامه ریزی لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

طالبی با تاکید براین که از فرصت به وجود آمده حضور پیکرهای پاک شهدا در استان به بهترین شکل باید استفاده کنیم، افزود: ادارات کل به ویژه دستگاه های فرهنگی باید به ادارات شهرستانی اعلام کنند که با بهره گیری از همه امکانات خود در انجام برنامه های محوری در شهرستان ها همکاری کنند.

به گفته وی، شهرداری های شهرستان های استان از هم اکنون برای تزئین شهرها باید برنامه ریزی کنند و همه دستگاه های اجرایی از همه ظرفیت های خود برای اطلاع رسانی در خصوص این مراسم در فضای مجازی استفاده کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی افزود: مستند سازی مراسم وداع با شهدای گمنام در شهرستان های استان و تشییع آنها توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس انجام و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زمینه انعکاس آنها را با بهره گیری از ظرفیت رسانه های استان فراهم کند.

سرهنگ فلاحی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر‌های مطهر این شهدا در ۶ دی‌ماه همزمان با روز شهادت حضرت زهرا (س) برگزار می شود .

وی در پایان گفت: این شهدا که از یادگاران هشت سال دفاع مقدس هستند در حوزه علمیه بیرجند، استانداری، کویر تایر، دو شهید در طبس و یک شهید هم در روستای دهشک قاین به خاک سپرده می‌شوند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور