#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: باشگاه‌های ورزشی استان در مدت سه ماه که از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد، ۱۰ میلیارد تومان خسارت دیدند.

حسن عزیزی افزود: باشگاه‌های ورزشی مثل دیگر اصناف و مشاغل مشتریانی دارند که تعداد زیادی از آنان بعد از شیوع ویروس کرونا ریزش کرده‌اند و چون شرایط ذهنی در سطح جامعه وجود دارد که اماکن ورزشی می‌توانند انتقال دهنده ویروس باشند همین نگرانی‌های اجتماعی موجب کاهش مشتری شده که تبعات آن تا مدت‌ها قابل جبران نیست.

وی اظهار داشت: اقداماتی را برای جبران خسارات باشگاه‌های ورزشی در دستور کار قرار دادیم از جمله با بانک‌های ایران زمین، قرض الحسنه رسالت، سپه، ملت و صندوق کارآفرینی امید تفاهم نامه منعقد کردیم و این بانک‌ها تعهد کردند ۵۰۰ میلیون تومان در مجموع به باشگاه‌های ورزشی تسهیلات پرداخت کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی بیان کرد: ارائه تسهیلات به باشگاه‌های ورزشی بر مبنای اجاره‌ای که باشگاه‌ها پرداخت می‌کنند و با توجه به جامعه مخاطب آن باشگاه‌ها است.

وی گفت: تاکنون ۳۴ باشگاه برای دریافت وام به بانک‌های یادشده معرفی شده‌اند و این باشگاه‌ها بیشترین آسیب را در دوران کرونا دیده‌اند.

عزیزی افزود: این وام‌ها از حداقل سه میلیون تومان تا سقف ۱۵ میلیون تومان است و تاکنون تعدادی از باشگاه‌های معرفی شده وام خود را دریافت کرده‌اند.

وی اظهار داشت: ۲۱۶ باشگاه ورزشی در رشته‌های مختلف در استان خراسان جنوبی داریم و بقیه باشگاه‌ها هم می‌توانند در سامانه «کارا» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه و برگه خوداظهاری را تکمیل کنند.

وی گفت: افراد بیمه شده مستخدم خود را معرفی کنند و در این صورت می‌توانند از تسهیلاتی که دولت برای اصناف آسیب دیده از کرونا در نظر گرفته است، بهره‌مند شوند.

باشگاه‌های ورزشی خصوصی و دولتی خراسان جنوبی از اسفند پارسال در پی شیوع کرونا تعطیل شدند.

براساس تصمیم اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا ۳۰ رشته ورزشی کم خطر و انفرادی در سراسر کشور به شرط اخذ کد رهگیری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن ورزشی کم جمعیت اجازه فعالیت دارند.

موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی طی روزهای اخیر کاهشی بوده و این بیماری در مرحله کنترل است.

حفظ این وضعیت و تداوم کنترل بیماری کووید ۱۹ مستلزم رعایت بهداشت فردی و پروتکل‌های بهداشتی در بخش‌های مختلف است.

تاکنون ۱۲۰ هزار و ۱۹۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۹۸۸ نفر رسید.