نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توجه به بخش اقتصاد زرشک، گفت: طی تفاهم نامه‌ای با یک شرکت‌ هواپیمایی مقرر شده تا این شرکت از محصولات استراتژیک استان در پروازهای خود استفاده کند.

سلمان اسحاقی، در نشست دست اندرکاران جشنواره ملی زرشک با استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: جشنواره ملی زرشک دارای بُعد اقتصادی است و باید این موضوع در اولین فرصت برای زرشک کاران استان تبیین شود.

وی تصریح کرد: امروز دولت در ریل انقلاب و برای تحقق امور مردم با تکیه بر منویات رهبری قرار گرفته است و امیدواریم کار بزرگی با اجرای این جشنواره برای مردم استان رقم بزنیم.

اسحاقی با بیان اینکه زرشک محصول اصلی پنج شهرستان خراسان جنوبی است، افزود: لازم است با همکاری شرکت‌های دانش بنیان محصولات برآورد شده زرشک معرفی شود.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید پنج شهرستان تولیدکننده زرشک در استان مامور محور شوند؛ این شهرستان‌ها لازم است در طول چند ماه به یک موضوع خاص مربوط به زرشک بپردازند.

اسحاقی ادامه داد: بخش‌های زرشک بین الملل، زرشک و سلامت، زرشک و هنر، زرشک و فناوری و زرشک و اقتصاد و حمایت از جمله محورهای مهمی است که باید به آن پرداخته شود و نیازمند ورود جدی است.

وی بیان کرد: سال گذشته بحث خرید توافقی زرشک استان با چالش‌هایی رو به رو بود و امسال در این جشنواره ابتدا باید به اقتصاد زرشک پرداخته شده تا این مشکلات برطرف شود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور