#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: دشمنان پس از آنکه حریف نیروهای مسلح ما نشدند، به اختلاف‌افکنی در داخل دست زده و نمونه آن شهادت دو تن از طلاب جهادی در حرم مطهر رضوی است.

، جواد قناعت روز جمعه در جمع نمازگزاران حاضر در نماز جمعه سرایان با اشاره به کینه‌توزی معاندان افزود: باید دقت کنیم که گوش به فرمان رهبری باشیم و در میدان دشمن بازی نکنیم.

وی به شعار سال و بیانات رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: ایشان در بیانات خود، ویژگی‌هایی را برای دولت آیت الله رئیسی برشمردند که از آن جمله تغییر اصول و گفتمان است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: طبق این فرمایش در دولت سیزدهم چرخش گفتمانی رخ داده، امورات مردم براساس معیارها و آموزه‌های اسلام ناب تعریف شده و سیاست‌های دولتی از قلمرو اسلام رحمانی به اسلام انقلابی تغییر کرده است.

وی گفت: در این دولت، نظریه دوگانه آشتی و قهر با دنیا به پیشرفت درون‌زا و برون‌گرا تغییر کرده و قاعده بر این است که با تکیه به ظرفیت‌های درونی، مشکلات را خودمان حل کنیم.

قناعت افزود: به فرمایش رهبر معظم انقلاب، دولت سیزدهم با ریل‌گذاری جدید مسیرش را از دولت قبل جدا کرده است.

وی به توفیقات دولت در همین مدت کوتاه اشاره کرد و گفت: عضویت در معاهده شانگهای، برگشتن پول‌های بلوکه شده کشور در انگلستان، ژاپن و کره جنوبی، ناموفق شدن آمریکا و انگلیس در ربودن نفتکش ایرانی به برکت وجود نیروهای مسلح کشور همه از اتفاقات خوبی است که در این دولت رقم خورد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه از وضعیت استان گفت و با اشاره به اینکه در گذشته به خراسان جنوبی توجه کمتری شد، خاطرنشان کرد: اینکه خراسان‌ جنوبی مقصد سومین سفر رئیس جمهور بود و کارهایی در همین زمینه انجام شده، نشان‌دهنده آینده درخشان برای استان است.

وی به انتظار و مطالبه نیروهای انقلابی درخصوص بر مسند نشستن نیروهای جهادی و ولایی اشاره کرد که در دستور کار قرار دارد.

قناعت در بخش دیگری از سخنانش گفت: ماه رمضان، فرصت دگرگونی و تغییر در روح انسان‌هاست.

وی افزود: سال‌های شمسی، قمری، میلادی، خمسی هر کدام آغاز یک تغییر در زندگی انسان‌ها هستند، سال شمسی با فرا رسیدن بهار طبیعت آغاز و سال قمری با ماه محرم شروع می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: سال خمسی که سال مالی فرد است با پاکسازی و تطهیر دارایی شروع می‌شود و ماه رمضان هم که به اول سال تعبیر می‌شود، اول سال تربیتی، اصلاح و ترقی روحی هر فرد است.

وی تصریح کرد: بر همه ما لازم است که از فرصت این ماه حداکثر استفاده را برای عبادت، تلاوت قرآن و بندگی کردن ببریم.

قناعت فرصت ماه رمضان را به دوران تحصیل در دانشگاه تشبیه کرد و گفت: در دانشگاه عده‌ای که وقت می‌گذارند، واحدهای بیشتری بر می‌دارند و بیشتر درس می‌خوانند، نمرات بهتری می‌گیرند و در مقابل برخی افراد با نمرات و واحدهای کمتر این دوره را پشت سر می‌گذارند.

وی افزود: رمضان در حقیقت یک دانشگاه خودسازی است و باید بیشترین استفاده را از آن ببریم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همه کتاب‌های آسمانی در این ماه مبارک نازل شده است گفت: براساس روایات، تورات در ششم، انجیل در ۱۲، زبور در ۱۸ و قرآن کریم در ۲۳ ماه رمضان به پیامبران نازل شده که نشان‌دهنده عظمت این ماه است.

قناعت امروز با سفر به سرایان در ۱۶۰ کیلومتری مرکز استان از بیمارستان امام علی (ع) به‌ویژه بخش‌های دیالیز و کلینیک تخصصی بازدید کرد.

بازدید از پروژه اجرای باند دوم فردوس – سرایان – آفریز – روم برنامه دیگر این سفر بود.

استاندار خراسان‌ جنوبی امروز در نماز جمعه سرایان نیز حضور یافت و با شماری از مردم و نمازگزاران به‌صورت چهره به چهره دیدار کرد.

وی از پروژه بهسازی محور سرایان – کریمو کاخک هم بازدید کرد و دستور تامین اعتبار برای تکمیل بخش در حال اجرا را داد.