#خراسان_جنوبی_استان_پاک

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

استاندار خراسان جنوبی خبر داد :
?کاهش ساعت کاری ادارات از فردا به مدت یک هفته
?استاندار خراسان جنوبی گفت: از فردا شنبه(دهم اسفند ماه) به مدت یک هفته، کلیه ادارات و دستگاه های اجرایی استان، دو ساعت زودتر تعطیل می شوند.
معتمدیان با اعلام این خبر خاطرنشان کرد :کاهش ساعت کاری ادارات، یکی از تصمیمات اتخاذ شده در قرارگاه پیشگیری از کرونای استان است.
?وی با اشاره به این که این تصمیم در راستای ایجاد محدودیت تردد در مراکز پرجمعیت اتخاذ شده، تأکید کرد:مدیران دستگاه های اجرایی مکلفند تدابیری بیندیشند تا خللی در روند خدمت رسانی وارد نشود.
?به گفته وی؛ با توجه به پیش بینی های وزارت بهداشت مبنی بر احتمال شیوع بیشتر ویروس کرونا در هفته پیش رو، تدابیر برای برقراری برخی محدودیت ها بیشتر سخت گیرانه تر است.
?استاندار از تعطیلی سه روزه کلیه مقاطع تحصیلی خبر داد و گفت: بدنبال تصمیمات گذشته از فردا شنبه(دهم اسفند) تا روز دوشنبه(دوازدهم اسفند) کلیه مدارس به مدت سه روز تعطیل می باشند.
?معتمدیان تصریح نمود:به جهت جبران بخشی از عقب ماندگی های تحصیلی، آموزش دانش آموزان در کلیه مقاطع به صورت آموزش از راه دور و از طریق شبکه آموزش صورت خواهد گرفت.

?وی با تأکید بر این که تمامی این تصمیمات به منظور مدیریت و مهار ویروس در استان گرفته شده، گفت:از فردا شنبه(دهم اسفند) به مدت یک هفته کلیه مراکز دانشگاهی دولتی و غیردولتی تعطیل خواهند بود و کلاس ها به صورت مجازی و غیر حضوری برگزار خواهند شد.
?به گفته وی؛ همه مراکز فرهنگی و سینماها تعطیل می باشند و کلیه مسابقات ورزشی و همایش هایی که از قبل برنامه ریزی شده به بعد موکول شده اند.
?استاندار که برای بازدید میدانی به بیمارستان ولیعصر بیرجند رفته بود، شرایط موجود را مطلوب ارزیابی کرد و ضمن قدردانی از زحمات کادر درمانی، از هماهنگی و تعامل دستگاه ها در وضعیت فعلی خبر داد.
?معتمدیان، موضوع تأمین اقلام بهداشتی، ماسک، دستکش، ژل و… را از دغدغه های مردم برشمرد و گفت:منابع مالی لازم به یکی از کارخانه های استان تزریق شده تا با تغییر خط تولید خود، این نیاز استان را برطرف نماید.
?وی از مردم خواست به شایعات فضای مجازی توجهی نکنند و اخبار و اطلاعات درست را از زبان سخنگوی ستاد و از طریق صدا و سیما دریافت نمایند.
?به گفته وی؛ مهمترین توصیه در شرایط موجود، رعایت بهداشت فردی، عدم تردد در مراکز جمعیتی و شلوغ، پرهیز از سفرهای غیرضروری و ماندن در منزل می باشد.