رییس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: هنرمندان این استان برای روز قدس امسال ۱۷ اثر هنری را با محوریت حمایت از فلسطین تولید کردند.

 مجید کریمیان اظهار داشت: به مناسبت روز قدس هنرمندان متعهد خراسان‌ جنوبی ۱۷ آیتم و اثر هنری از جمله شعر، سرود، نماهنگ، عکس نوشت، پوستر، اثر موسیقی و موشن گرافی را تولید کرده‌اند.

وی افزود: از ۲۸ اردیبهشت پخش اینترنتی برنامه راه مقاومت را آغاز کرده‌ایم که در این برنامه با خانواده‌های شهدای راه قدس خراسان ‌جنوبی مصاحبه‌های متعددی صورت می‌گیرد.

رییس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: یکی از این شهیدان گرانقدر شهید مقدوری است که در بعلبک لبنان به شهادت رسید و مزار این شهید بزرگوار اکنون در قطعه یک مزار شهدای بیرجند قرار دارد.

وی ادامه ‌داد: از دیگر شهدای عرصه مقاومت خراسان ‌جنوبی شهید مرتضی بصیری پور است که توسط بمباران نیروهای اسرائیلی در سوریه به شهادت رسید.

کریمیان گفت: از دیگر برنامه‌های طراحی شده به مناسبت روز قدس در خراسان ‌جنوبی فراخوان طراحی پوستر قدس با ۱۲ میلیون ریال جایزه برای ۵ اثر برگزیده است که علاقه‌مندان شرکت در این فراخوان باید تا سوم خرداد آثار خود را به حوزه هنری خراسان ‌جنوبی یا شماره ۰۹۳۷۳۱۲۶۲۷۰ در شبکه‌های مجازی ارسال کنند.

وی با اشاره به پویش «القدس لنا» بیان کرد: در این پویش نیز افراد فیلم‌های کوتاه یک دقیقه‌ای، شعر، دلنوشه و حتی شعارهای زیبا در همبستگی و همدردی با ملت مظلوم فلسطین را تولید می‌کنند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پیش از این با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز جهانی قدس به صورت زنده و تلویزیونی با مردم سخن خواهند گفت و به منظور کسب فیض حداکثری از بیانات ولی ‌امر مسلمین هیچ برنامه‌ای دیگری تحت عنوان روز قدس در هیچ‌ نقطه از کشور برگزار نخواهد شد.

این سخنرانی در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ساعت ۱۲ روز جمعه دوم خرداد به صورت زنده از شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی داخلی و بین‌المللی پخش خواهد شد.