?استاندار خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۳۷ فرصت سرمایه گذاری در حوزه های مختلف خراسان جنوبی احصاء شده که بر اساس آن سرمایه گذاران می توانند برای سرمایه گذاری در آنها ورود پیدا کنند.
دکتر جواد قناعت با بیان این مطلب در نشست برنامه ریزی جلسه دیدار سرمایه گذاران داخلی و خارجی با رئیس جمهور در بیرجند که به صورت ارتباط تصویری با معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار شد، خاطرنشان کرد : یکی از سیاست های اقتصادی دولت سیزدهم توجه ویژه به استان‌های محروم و یا مناطق کمتر توسعه یافته است.
?به گفته وی؛ در این راستا توزیع متوازن و عادلانه منابع و توجه ویژه به طرح های اقتصادی بر اساس ظرفیت ها و پتانسیل های هر استان از سیاست های دولت می باشد.
?وی با بیان اینکه با تدبیر معاون اجرایی رئیس جمهور در دور دوم سفرهای استانی سرمایه گذاران بخش‌های حقوقی، حقیقی و خصوصی به خراسان جنوبی سفر می‌کنند، گفت: سرمایه گذاران بیشتر متمایل به سرمایه گذاری در استان‌هایی هستند که سرمایه گذاری در آنها زود بازده بوده و سریع تر به نتیجه می رسد لذا رغبت به سرمایه گذاری در استان های کم برخوردار کمتر است چون احتمال می رود بازگشت سرمایه کمی دیر تر اتفاق بیفتد، به همین دلیل این طرح بسیار ارزشمند می باشد و بر اساس آن ما می توانیم شاهد حضور سرمایه گذاران در بخش های خصوصی و دولتی در استان باشیم.
?استاندار به فهرست آماده شده فرصت های سرمایه گذاری توسط معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری اشاره کرد و گفت: بر اساس این لیست ۱۳۷ فرصت سرمایه گذاری در حوزه های مختلف استان احصاء شده که بر اساس آن سرمایه گذاران می توانند برای سرمایه گذاری در آنها ورود پیداکنند، چراکه خراسان جنوبی با وجود محرومیت ها از فرصت های سرمایه گذاری بالایی برخوردار است و از منظر موقعیت جغرافیایی، این استان از معادن غنی برخوردار می باشد.
?قناعت با اشاره به ظرفیت‌های استان افزود: در حوزه معدن بسیاری از منابع غنی در خراسان جنوبی وجود دارد که به عنوان نمونه می توان به معدن طلا در منطقه شادان شهرستان خوسف اشاره کرد.
?وی با اشاره به ظرفیت های متعدد خراسان جنوبی در حوزه سنگ های معدنی، افزود: ظرفیت معدنی خراسان جنوبی به حدی است که می توان شهرک تخصصی طلا را در این استان راه اندازه کرد.
?نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه خراسان جنوبی دارای چهار پایانه مرزی است، گفت: بیش از ۳۵درصد صادرات جمهوری اسلامی ایران به کشور افغانستان از طریق پایانه مرزی ماهیرود انجام می گیرد، لذا مرز نیز از فرصت های سرمایه گذای بسیار خوب است.
?استاندار با اشاره به ظرفیت های استان در بخش کشاورزی نیز گفت: خراسان جنوبی در تولید زرشک، عناب، زعفران، گیاهان دارویی،گل نرگس و… رتبه های خوبی را در سطح کشور در اختیار دارد و در فرآوری محصولات کشاورزی قدم های اولیه برداشته شده اما جا برای کار بسیار زیاد است.
?قناعت با بیان اینکه در حوزه گردشگری نیز استان از ظرفیت بالایی برخوردار است، گفت: استان دارای چهار اثر جهانی ثبت شده است که با اضافه شدن یک اثر جدید تعداد آنها به ۵ اثر جهانی رسیده و خراسان جنوبی جزو سه استان برتر کشور در این زمینه نیز می باشد.
?وی با اشاره به شناسایی ۱۳۷ فرصت سرمایه گذاری اولویت‌ دار استان، گفت: این طرح ها به تفکیک شامل ۷۸ طرح اولویت دار در بخش صنعت و معدن شامل تولید نانوسیلیس و تولید انواع آجرهای نسوز، فرآوری بنتونیت و شناسایی ۴۷ طرح اولویت دار در بخش کشاورزی شامل واحد تولید شیر خشک ، کشتارگاه تخصصی شتر مرغ، شناسایی ۹ طرح اولویت دار در بخش گردشگری و صنایع دستی شناسایی سه طرح اولویت دار در بخش نیرو که نیروگاه های خورشیدی، احداث نیروگاه های بادی می باشد .

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور