معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از برپایی کارگاه “تشعیر در نگارگری مکاتب تبریز ” در محل دانشکده هنر دانشگاه بیرجند خبر داد.

سید علی زمزم با بیان این که کارگاه “تشعیر در نگارگری مکاتب تبریز ” توسط دکتر کریم میرزایی، عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز، در ۱۱ آبان ماه سال جاری برگزار شد، ادامه داد: در این کارگاه ۷۲ نفر از دانشجویان دانشکده هنر، دانشکده فنی و حرفه ای، دانش آموزان هنرستان هنرهای زیبا، هنرمندان آزاد و جمعی از استادان هنر شرکت کردند.

به گفته وی سخنرانی “گفتمان غالب نگارگری با رویکرد حکمت و فلسفه اسلامی” نیز عصر شنبه ۱۱ آبان ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۸، توسط دکتر کریم میرزایی در محل تالار ولایت دانشگاه بیرجند برپا  شد.
گفتنی است دکتر کریم میرزایی صاحب تالیفاتی در زمینه قالی و نگارگری بوده و جوایز متعددی در همین رشته کسب کرده است. وی همچنین در ده ها کنفرانس و جشنواره بین المللی کشورهایی همچون روسیه، فرانسه، بلژیک، آمریکا، کرواسی، تونس، لبنان، آذربایجان، ترکیه ، گرجستان، لتونی، استونی و فنلاند شرکت کرده و از تجارب بالایی در زمینه نگارگری برخوردار می باشد.

خلق آثار فاخر هنری در راستای برپایی سخنرانی های علمی تخصصی هنرهای تجسمی

بلقیس افضلیان مدیر اجرایی برنامه های سخنرانی علمی_ تخصصی هنرهای تجسمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز عنوان کرد: هدف از برگزاری جلسات سخنرانی های علمی- تخصصی و کارگاه های هنرهای تجسمی در خراسان جنوبی، ارتقا سطح دانش کیفی و علمی هنرمندان، دانش آموختگان، دانشجویان، هنرجویان، هنر آموزان و دانش آموزان فعال در عرصه هنرهای تجسمی است و در نهایت منجر به خلق آثار فاخر در استان خواهد شد.
وی با بیان این که فراهم شدن زمینه برگزاری این جلسات و کارگاه ها در خراسان جنوبی با حمایت مسئولین استان در سال های آینده نتایج عمیقی را در بر خواهد داشت، اضافه کرد : حضور علاقمندان در این جلسات منجر به استمرار در برگزاری این برنامه ها خواهد شد.