معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه با سفر به شهرستان مرزی نهبندان در خراسان جنوبی از بیمارستان شهید آتشدست بازدید کرد.

قاسم جان بابایی امروز وارد نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب مرکز استان شد و روند فعالیت و خدمات‌رسانی در بخش‌های مختلف بیمارستان این شهرستان را مورد بررسی قرار داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حاشیه این بازدید گفت: در سومین سفر معاون وزیر بهداشت به استان خراسان جنوبی، بازدید از بیمارستان شهید آتشدست و بررسی وضعیت بهداشتی و درمانی شهرستان نهبندان مدنظر قرار گرفته است.

محمد دهقانی فیروزآبادی افزود: در سفرهای قبلی از تمامی شهرستان‌های استان به جز نهبندان بازدید انجام شده بود، به همین دلیل سفر امروز برای بازدید از شهرستان نهبندان اختصاص یافته که امید است مانند ۲ سفر قبلی سفر پربرکتی برای مردم نهبندان و مجموعه استان باشد.

وی گفت: از سال گذشته تاکنون هفت میلیارد تومان از محل منابع داخلی دانشگاه برای تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان نهبندان هزینه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: از مهرماه سال ۹۷ که هیات رییسه جدید در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند مستقر شد یکی از اهداف اصلی و مهم دانشگاه، توجه به شهرستان‌های کمتر توسعه یافته و شهرستان‌هایی بود که در دور نخست طرح تحول نظام سلامت کمتر مورد توجه قرار گرفته بودند.

وی با بیان اینکه شهرستان مرزی نهبندان کمتر مورد توجه طرح تحول نظام سلامت قرار گرفته بود اظهار داشت: در چند مرحله برای تامین تجهیزات مورد نیاز بیمارستان شهرستان، فضای فیزیکی، اورژانس و آی سی یو بیمارستان برنامه‌ریزی و اقدامات خیلی خوبی تاکنون انجام شده است.

دهقانی با اشاره به تامین تجهیرات پزشکی برای بیمارستان نهبندان بیان کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون یک دستگاه رادیولوژی دیجیتال به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و یک دستگاه ویدئوآندوسکوپ به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان برای این شهرستان تامین شده است.

وی گفت: همچنین تجهیزات بخش ان آی سیو به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان، دستگاه لاپاروسکوپ به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان، دستگاه سل کانتر به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان و دستگاه‌هایی مانند ونتیلاتور پرتابل و سایر موارد به ارزش ۱۴۰ میلیون تومان برای این بیمارستان تامین شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه پارسال چهار میلیارد تومان تجهیزات تحویل بیمارستان آتشدست نهبندان شده است عنوان کرد: همچنین یک دستگاه سونوگرافی پیشرفته به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان برای این بیمارستان تامین شد که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ارزش ریالی دستگاه است.

وی از خریداری و نصب یک دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان شهید آتشدست نهبندان خبر داد و گفت: این دستگاه به قیمت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خریداری شد که ارزش آن حداقل سه میلیارد تومان است.

دهقانی ادامه داد: همچنین یکسری ملحقات مانند پرینتر، انژکتور، یو پی اس و سایر به مبلغ ۷۵۰ میلیون تومان برای این دستگاه هزینه شده که همه از محل اعتبارات داخلی دانشگاه تامین شده است.

وی گفت: عملیات اجرایی فضای فیزیکی بخش تصویربرداری بیمارستان شهید آتشدست نهبندان هم با زیربنای ۴۰۰ متر مربع آغاز شد که ۴۸۵ میلیون تومان توسط بنیاد برکت و ۸۶۰ میلیون تومان از محل اعتبارات داخلی دانشگاه برای این پروژه تامین و هزینه خواهد شد.

بیمارستان شهید دکتر احمد آتشدست در نهبندان جنوبی‌ترین شهر استان خراسان جنوبی است که در چهار راه مواصلاتی سه استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان قرار گرفته و یکی از مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند است.