رئیس سازمان بازارچه های مرزی خراسان جنوبی گفت: چهار میلیارد ریال برای تکمیل و به روز رسانی بازارچه گلورده (میل ۷۳) شهرستان درمیان هزینه شد.

تمامی زیرساخت ها را در بازارچه میل ۷۳ قبل از بازگشایی آماده کرده ایم و در حال حاضر ۲ نفر نیروی گمرکی در این بازارچه مستقر هستند.
وی بیان کرد: اجرای شبکه فیبرنوری در نقاط مختلف بازارچه اجرا و سامانه جامع امور گمرکی نیز در این مرز مستقر شده است که آماده بهره برداری و ارائه خدمات مختلف است.
وی تعمیر و مرمت ابنیه های داخل بازارچه، تکمیل شبکه برق رسانی و رفع نواقص آن، رفع نواقص شبکه آبرسانی، نهال کاری و احداث بادشکن طبیعی، تسطیح بازارچه و تخلیه شن های روان در داخل محوطه بازارچه، کالبیراسیون باسکول، ایزوگام پشت بام ساختمان بازارچه، به روز رسانی جایگاه عرضه فرآورده نفتی و خرید برخی تجهیزات اداری جدید را از دیگر اقدامات انجام شده در بازارچه میل ۷۳ برای بازگشایی مجدد ذکر کرد.
رئیس سازمان بازارچه های مرزی خراسان جنوبی گفت: از طرف جمهوری اسلامی ایران مرز میل ۷۳ به صورت کامل برای شروع دوباره روابط تجاری با افغانستان بازگشایی شد.
خراسان جنوبی دارای چهار بازارچه مرزی به نام های گلورده (میل ۷۳) در شهرستان درمیان، دوکوهانه در شهرستان نهبندان، یزدان در شهرستان زیرکوه و ماهیرود (میل ۷۸) در شهرستان سربیشه است و در سال های گذشته به جز ماهیرود بقیه بازارچه ها از جانب افغانستان تعطیل اعلام شد.
استاندار خراسان جنوبی در سفر هفته گذشته به شهرستان درمیان، دستور بازگشایی بازارچه مرزی میل ۷۳ را صادر کرد و امکان واردات دام، خرده فروشی و سوخت در این مرز فراهم شد.
بازارچه مرزی گلورده (میل ۷۳) در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شهرستان بیرجند و ۷۵ کیلومتری شهر اسدیه از سال ۷۲ فعالیت خود را آغاز کرد که از همان ابتدا یکی از بازارچه های موفق خراسان و شرق کشور بود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله