۱۸۴ دانش‌آموز دختر خراسان جنوبی در قالب چهار کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شدند.

 فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی روز چهارشنبه در آیین بدرقه کاروان‌های زیارتی دانش‌آموزی راهیان نور که شماری از مسوولان استان نیز حضور داشتند، گفت: جای جای خاک سرخ خوزستان مظهر مقاومت، دلاوری و حماسه‌سازی جوانان قهرمانی است که مظلومانه از تمامیت ارضی، استقلال، ایمان و ارزش‌های اسلام و انقلاب دفاع کرده و مظلومانه در خون خود غلطیدند.

سردار محمدرضا مهدوی افزود: فضای بکر فرهنگی یادمان‌های دفاع مقدس به واسطه‌ شهدای گلگون کفن که در آغوش خود جای داده، پیوند دهنده قلوب زائران با ولایت و فرهنگ ایثار و شهادت شده است.

وی از اعزام چند کاروان دانش‌آموزی، دانشجویی و مردمی تا پایان سال جاری و ماه مبارک رمضان به اردوهای راهیان نور خبر داد و گفت: امروز چهار کاروان به مناطق عملیاتی خوزستان اعزام شدند و تا پنجم اسفند اعزام کاروان‌های زیارتی دانش‌آموزی را داریم، هفته آینده یک کاروان دیگر از بسیج دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: از پنجم تا بیستم اسفند نیز کاروان‌های دانشجویی به تعداد هزار و ۲۰۰ نفر از دانشجویان که تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند سپس از پنجم تا ماه مبارک رمضان عموم مردم می‌توانند از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید کنند.

وی گفت: مردم با مراجعه به پایگاه‌های مقاومت بسیج در کاروان‌های راهیان نور سازماندهی و به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام خواهند شد در خوزستان نیز اردوگاه شهید حبیب اللهی اهواز متعلق به خراسان جنوبی است که آمادگی لازم و کافی برای میزبانی زائران را دارد.

سردار مهدوی اضافه کرد: افراد برای عزیمت با خودروی شخصی نیز از طریق هماهنگی با مرکز راهیان نور سپاه استان نامه‌ای را از نواحی مقاومت می‌گیرند و برای اسکان در خوزستان از امکانات و برنامه‌ها بهره می‌برند.

وی گفت: برای اعزام عموم مردم با ناوگان اتوبوسرانی نیز پیگیری می‌کنیم و همکاری مسوولان را می‌طلبد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به هزینه‌های اردوهای راهیان نور افزود: آموزش و پرورش و سپاه همکاری دارند لذا بخش عمده‌ای از هزینه‌های این اردو تامین شده است و مبلغ ناچیزی از افراد اخذ می‌شود.

وی بیان کرد: برای اعزام دانشجویان نیز مبلغی را دانشگاه تامین می‌کند و با توجه به اعتبارات در حوزه دانشجویی در مرکز دانشگاه و سپاه متمرکز به تفاهم رسیدند که دانشجویان بدون پرداخت هزینه‌ای اعزام می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم گفت: تا پایان سال جاری ۳۶۸ دانش‌آموز دختر و پسر استان به اردوهای راهیان نور جنوب کشور، اعزام می‌شوند.

سید علیرضا موسوی‌نژاد افزود: هشت سال دفاع مقدس، جنگی تمام عیار نه تنها در عرصه نظامی بلکه در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و عقیدتی علیه ملت مظلوم ولی قهرمان ایران اسلامی بود که نظام سلطه به سرکردگی شیطان بزرگ و توسط جنایتکار دیوانه‌ای به نام صدام به راه انداخت که زخم خاطره تلخ حضورش هنوز در این کشور به چشم می‌خورد.

وی گفت: امروز نیز استکبار در قامت جنگ ترکیبی اقتصادی، فرهنگی، اعتقادی، تبلیغاتی و نظامی به نبرد با ارزش‌ها، دستاوردها و باورهای مردم مسلمان ایران و نظام جمهوری اسلامی به میدان آمده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اردوهای راهیان نور به عنوان اردوی بصیرت‌آفرین، هدایتگر، آموزشی و فرهنگی نام برد و افزود: زیارتگاه‌های راهیان نور موزه بزرگ حماسه‌سازی شیرمردان و شیر زنان این کهن سرزمین سرافراز و نماد پایداری و استواری ملت قهرمان آن برای پاسداری و دفاع از میهن، نظام، ایمان و آرمان‌های خود است.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان در این سفر چهار روزه از یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس در شلمچه، دهلاویه، هویزه، خرمشهر و طلائیه بازدید می‌کنند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور