#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

?استاندار خراسان جنوبی گفت: تنها راه خلاصی از بیماری کرونا و محدودیت های ناشی از آن، رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.
حمید ملانوری با بیان این مطلب در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به برگزاری جلسه تخصصی حوزه مرز با تلفیق شورای ساماندهی مبادلات مرزی و ستاد کرونا اشاره کرد که در راستای مصوبات جلسه قبل ستاد و با توجه به نگرانی هایی که از شیوع ویروس هندی در مرزهای شرقی مطرح هست ، برگزار شد.
?وی با اشاره به مباحث مطرح شده در ستاد ملی کرونا درخصوص سررسید چک ها، مالیات و جرائم مالیاتی گفت: فردا و طی نشستی ویژه اصناف به بررسی مسائل بازار خواهیم پرداخت تا آثار و خسارت های ناشی از این محدودیت ها کم شود.
?استاندار به آمار افزایشی مبتلایان استان نسبت به هفته گذشته اشاره کرد و گفت: چون مدت زمان زیادی از آغاز همه گیری کرونا گذشته و باعث خستگی ، ساده انگاری و سهل انگاری در مردم شده لذا آمار استان همچنان افزایشی است.
?به گفته وی؛ تنها راه در امان ماندن از ویروس کرونا، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله اجتماعی است.
?ملانوری از گزارش ارائه شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ستاد ملی کرونا گفت و تصریح نمود: بر اساس این گزارش، استفاده از ماسک در استان ما به ۶۶ درصد رسیده و متأسفانه ۳۴ درصد مردم استان، از ماسک استفاده نمی کنند.
?وی ادامه داد: بر اساس همین گزارش، رعایت فاصله اجتماعی در استان به ۵۶ درصد رسیده و ۴۴ درصد از مردم فاصله اجتماعی را رعایت نمی کنند که متأسفانه عدد بزرگی است.
?استاندار اظهار داشت: اگر چه اطلاع رسانی در صدا و سیما، روزنامه ها، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری در خصوص مدیریت بیماری کرونا در جریان است اما با این حال نمودار ابتلاهای استان صعودی شده و این درحالیست که اصناف هم تعطیل بوده اند.

ملانوری از دورهمی های خانوادگی به عنوان مهمترین عامل افزایش آمار ابتلا در استان نام برد و تصریح نمود: بر اساس آمار ۶۵ در صد ابتلائات به دلیل دورهمی های خانوادگی می باشد .
?وی به رنگ بندی های جدید شهرستان های استان اشاره کرد و گفت: بر اساس رنگ بندی های جدید شهرستان های بشرویه، خوسف، نهبندان و درمیان زرد، سرایان، سربیشه و قاینات نارنجی، بیرجند، زیرکوه، طبس و فردوس قرمز می باشند.
?استاندار خراسان جنوبی به تصمیمات ستاد ملی در خصوص شب های قدر اشاره کرد و اظهار داشت: مراسم شب های قدر( شنبه،دوشنبه و چهارشنبه جاری ) در بازه زمانی حداکثر دو ساعت در فضای باز ، به میزان ۲۵ درصد گنجایش فضا و با رعایت فاصله ۴ مترمربع در مکان هایی که توسط سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل اوقاف و امور خیریه اعلام می نماید ، برگزار می شود.
?ملانوری افزود: اداراتی که متولی برنامه ریزی برای مراسم شب های قدر هستند، باید با متولیان و مسئولین برگزاری مراسم هماهنگ کنند تا جلسات با رعایت سقف زمانی مشخص دوساعته و با رعایت پروتکل ها بر گزار شود.
?وی تأکید کرد: پخش نذورات در مراسم شب های قدر ممنوع می باشد و فقط در قالب بیرون بر و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی امکان پذیر است