استاندار خراسان جنوبی گفت: جذب دانشجو برای دانشگاه‌های خراسان جنوبی ضروری است و در این زمینه باید نگاه توسعه ای داشته باشیم.

جواد قناعت در نشست کمیته استانی هیات امنای دانشگاه فرهنگیان افزود: دانشجویان با وجود انرژی و انگیزه بالا، روحیه مطالبه‌گری و برخورداری از علم و دانش تخصصی می‌توانند در رشد و توسعه نقش بسزایی ایفا کنند.

وی به جایگاه دانشگاه فرهنگیان در نظام تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: برای جذب دانشجو معلمان باید ظرفیت ایجاد کنیم و از همه ظرفیت های موجود در این زمینه استفاده شود.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: جذب دانشجویانی از دیگر استان‌ها به معرفی هرچه بیشتر و رونق استان کمک می‌کند.

وی با اشاره به طرح جامع دانشگاه فرهنگیان، روند پیشرفت فیزیکی این پروژه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: بنا به اهمیت موضوع و نقشی که این پروژه در رفع نیاز دانشگاه فرهنگیان به فضاهای خوابگاهی و آموزشی دارد، تامین اعتبار این پروژه به طور ویژه در مصوبات سفر دوم رئیس جمهور دیده شده است.

قناعت با تاکید بر پیگیری جذب اعتبارات اختصاص یافته به این پروژه گفت: جذب استاد وابسته و استفاده از ظرفیت سایر دانشگاه ها در راستای توسعه شرایط موجود و کیفی سازی آموزش، طرح مطلوبی است، هم افزایی و همراهی مدیران در حوزه‌های مختلف در رفع مشکلات نیز بسیار مؤثر است.

وی اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان استان باید با استفاده از ظرفیت مرز، بخش بین الملل را نیز فعال کند.

در این جلسه عملکرد یکساله دانشگاه فرهنگیان مورد بررسی قرار گرفت و درخصوص راهکارهای تامین نیروی انسانی و کمبود فضای آموزشی و خوابگاهی دانشگاه بحث و تبادل نظر شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور