امام جمعه موقت بیرجند: حوزه و دانشگاه می توانند دو مرکز برای پیشرفت و آبادانی جامعه باشند.

امام جمعه موقت بیرجند در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته با اشاره بحوزه و دانشگاه  مراکز  پیشرفت و ترقی جامعهه روز وحدت حوزه و دانشگاه و شخصیت والای شهید آیت الله مفتح گفت: این شهید، جوانان روحانی زیادی را برای انقلاب تربیت کرده و امروزه نیز باید حوزه‌ها از این شخصیت الگو بگیرند و اجازه ندهند دشمنان بین حوزه و دانشگاه تفرقه بیندازند.

حجت الاسلام نوفرستی در خصوص جایگاه شهدا و گرامیداشت مقام آنان گفت:جمهوری اسلامی افتخار ماست و نسبت به شهدا نیز نباید غافل باشیم چرا که آنان برای حفظ اسلام و دین جنگیدند و از جان خود گذشتند.
وی در ادامه با بیان اینکه  مسوولان وطیفه دارند مجموعه مدیریتی خود را کنترل و صحیح مدریت کنند گفت: مسوولان نظام هر یک در هر مجموعه‌ای نسبت به مراقبت از زیر مجموعه خود تکلیف دارند و این دیدگاه دین و جامعه ماست که امیدواریم در این زمینه توفیق داشته باشیم.
حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه باید به گونه‌ای جهاد گونه رفتار و عمل شود گفت:  یکی از صفات حضرت فاطمه (س) جهاد است که مایه عزت جامعه اسلامی است .

وی همراهی مردم در ۸ سال دفاع مقدس با امام، نشانه قداست دفاع مقدس و عظمت جهاد عنوان کرد و افزود:  جهاد کبیر باید سرلوحه کار تمامی کسانی باشد که می‌خواهند از ارزش‌های انقلاب در شرایط کنونی حفاظت کنند.
امام جمعه موقت بیرجند بر الگو گیری از ائمه اطهار و اهل بیت تاکید کرد و یادآور شد:حصرت زینب کبری (س) ضمن حضور در صحنه عاشورا و تحمل مصیبت ها، جریان کربلا را به زیبایی در شام بیان کردند و اجازه ندادند یزیدی‌ها به نحو  دیگری این جریان را بیان کنند و امروز هم اگر ما به درستی حوادث را تفسیر و روایت نکنیم، دشمنان به طریق دیگری روایت می‌کنند و باید همواره آگاه باشیم.
حجت الاسلام نوفرستی در ادامه به موضوع عدالت اجتماعی اشاره کرد و گفت: عدالت اجتماعی به معنی حرکت جامعه به سمت هدف صحیح است و منظور هدفی است که خدا مقرر کرده باشد.
وی با بیان اینکه  اگر جامعه‌ای در این مسیر خدا گام بردارد، سعادتمند و پیروز خواهد شد، گفت: سخن از عدالت هم‌تراز حق است و در دوران ظهور حضرت حجت، افرادی که در کنار امام حاضر می‌شوند گفتار و بیانشان حق است.