#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: اقدامات ما در بنیاد، مکمل و متمم کارهای دولت است و اقدامات بنیاد علوی در شهرستان درمیان با قدرت ادامه می‌یابد.

سید پرویز فتاح روز سه‌شنبه در نشست شورای اداری شهرستان درمیان که با هدف بررسی اقدامات بنیاد علوی در این منطقه هدف محرومیت‌زدایی برگزار شد، افزود: نهادها و بنیادها در کنار دولت قرار دارند و ثمرات این همراهی و همکاری به‌خوبی دیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همه اقدامات در راستای خدمت‌رسانی به مردم است که همواره قدردان خدمات نظام هستند.

رییس بنیاد مستضعفان گفت: ما امروز طی مراسمی باشکوه، یک اقدام بزرگ در سطح ملی را با حضور در شهرستان درمیان آغاز کردیم و براساس توافق‌نامه با بنیاد مسکن عملیات اجرایی احداث ۲۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان در سراسر کشور آغاز شد.

وی بیان کرد: سهم خراسان‌ جنوبی از این ۲۰ هزار واحد مسکونی به هزار واحد افزایش یافت که سهمیه بسیار خوبی است.

فتاح با اشاره به اینکه شهرستان درمیان منطقه هدف بنیاد مستضعفان در طرح محرومیت‌زدایی است، تاکید کرد: چهره این شهرستان باید تغییر کند.

وی خطاب به سرپرست فرمانداری درمیان گفت: کلنگ احداث این واحدها در منطقه شما به زمین زده شد لذا باید اولین خانه‌ها را هم در این شهرستان افتتاح کنیم.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ادامه داد: سهمیه شهرستان را از استان بگیرید و کار را با شتاب پیش ببرید تا واحدهای مسکونی در اسرع وقت به واجدین شرایط تحویل شود.

وی متذکر شد: این واحدها علاوه بر طرح نهضت ملی مسکن و سهم مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی است که می‌تواند بخش عمده‌ای از نیاز مردم استان را برطرف کند.

فتاح با اشاره به اقدامات بنیاد علوی در شهرستان درمیان اظهار داشت: اقدامات بنیاد علوی با قدرت ادامه می‌یابد و کارها تکمیل می‌شود.

وی به مطالبات مطرح شده در این نشست اشاره کرد و گفت: امروز ۱۰ هزار بسته معیشتی در استان توزیع می‌شود که سهم شهرستان درمیان از این بسته‌ها، ۲ هزار بسته است.

رییس بنیاد مستضعفان با اشاره به جمعیت مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در شهرستان مرزی درمیان افزود: بسته معیشتی این مددجویان که بیش از ۶ هزار نفر گزارش شده‌اند، در قالب کمک نقدی به حساب شان واریز خواهد شد.

وی از اختصاص ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به شهرستان درمیان خبر داد و گفت: بخشی از این تسهیلات در قالب کمک معیشتی و رقم عمده آن برای اشتغالزایی پرداخت شود.

فتاح با اشاره به بازدیدی که امروز از اراضی ۲۰۸ هکتاری بنیاد در درمیان انجام شد، افزود: سه دانگ این اراضی در اختیار بنیاد مستضعفان و سه دانگ نیز متعلق به راه و شهرسازی است که تصمیم ما بر واگذاری کامل این اراضی است.

وی تصریح کرد: این اراضی می‌تواند در تامین نیاز مسکن و اماکن عمومی استفاده شود و باید پیگیری‌های لازم برای ورود به محدوده و تغییر کاربری‌ها توسط استاندار و مدیران استانی صورت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: همکاران بنیاد علوی در شهرستان درمیان طی ۲ سال گذشته باعث اتمام ۶۴ پروژه شده و به بهره‌برداری رسیده است.

جواد قناعت افزود: بنیاد علوی در حال حاضر ۳۷ پروژه را در دست اجرا دارد که به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با اشاره به ۳۸ پروژه‌ای که مدیریت استان برای جامعه هدف شهرستان درمیان تعریف کرده است، گفت: این پروژه‌ها به ۲۷۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد لذا پیشنهاد ما این است در این سفر به تصویب برسد که بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی در مجموع ۱۶۱ میلیارد تومان و استان نیز ۱۱۵ میلیارد تومان به این پروژه‌ها اختصاص دهند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: امروز تفاهم‌نامه بین بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان در سطح کشور با محوریت خراسان جنوبی در شهرستان درمیان عملیاتی شد.

وی افزود: از این تعداد واحد مسکونی، ۵۵۰ واحد سهم استان تعیین شده بود که با توجه به پیشنهاد ارائه شده و تایید ریاست بنیاد مستضعفان، این سهمیه به هزار واحد افزایش پیدا کرد.

قناعت گفت: هدف از برگزاری جلسه شورای اداری این است که برنامه‌های مجموعه‌های ذیل بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نظیر بنیاد علوی در شهرستان درمیان رصد شود.

وی به تشریح اقدامات و فعالیت‌های بنیاد مستضعفان بعد از حضور فتاح در این مجموعه پرداخت و افزود: قبل از حضور ایشان فقط ۱۴ شهر به عنوان جامعه هدف بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای اقدامات توسعه‌ای انتخاب شده بود و در ادامه به بیش از ۴۰ مورد در کشور ارتقا یافته که نشان‌دهنده نگاه جهادی انقلابی و بسیجی مدیریت بنیاد است.

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی روز گذشته (دوشنبه) در رأس هیاتی وارد بیرجند شد و با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی دیدار کرد.

مهمترین برنامه این سفر، آغاز عملیات اجرایی ۲۰ هزار واحد مسکونی برای محرومان براساس تفاهم‌نامه مشترک بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سراسر کشور است که به مناسبت عید سعید مبعث و سالروز تأسیس بنیاد مستضعفان (۹ اسفند) امروز در شهرستان مرزی درمیان انجام شد.

شرکت در جلسه شورای انسجام‌بخشی واحدهای تابعه بنیاد مستضعفان، بازدید از روند اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی شهرستان درمیان به عنوان منطقه هدف بنیاد علوی و بازدید از اراضی و املاک در اختیار بنیاد مستضعفان از دیگر برنامه‌های فتاح در این سفر ۲ روزه بوده است.

درمیان یکی از چهار شهرستان مرزی خراسان جنوبی است که بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان براساس امضای تفاهم‌نامه مشترک با استانداری در سال ۹۸، معین محرومیت‌زدایی و توسعه‌ای این شهرستان انتخاب شد.

اقدامات بنیاد علوی در قالب “نهاد پیشرفت آبادانی” در شهرستان درمیان ادامه دارد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان در ۱۰۰ کیلومتری شرق بیرجند است.