مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: ۲۱۳ فقره پرونده قاچاق دام در نیمه نخست امسال وارد شعب تعزیرات حکومتی استان شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج برابر شده است.

حسین حسن‌پور  در نشست خبری افزود: در این مدت پرونده‌های قاچاق شامل پنج هزار و ۹۸۶ راس گوسفند و بره، ۳۶۹ راس بز و بزغاله، ۷۶ راس گاو و ۲۴ نفر شتر وارد شعب تعزیزات حکومتی استان شده و خشکسالی از دلایل افزایش این آمار است.

وی از افزایش ۲ برابری پرونده‌های قاچاق سوخت نیز خبر داد و گفت: قاچاق سوخت رتبه اول پرونده‌های وارده به شعب تعزیراتی استان را به خود اختصاص داده و در این مدت یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۸۷۶ لیتر گازوئیل، ۲ هزار و ۶۲۰ لیتر نفت سفید و ۴۷۷ لیتر بنزین کشف و ضبط شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی اظهار داشت: تشکیل ۱۸۵ فقره پرونده تخلف در حوزه طیور، ۱۴۹ فقره قاچاق لوازم خانگی، ۱۱۱ فقره البسه قاچاق، ۶۸ پرونده لوازم بهداشتی و ۴۵ فقره دخانیات از دیگر پرونده‌های وارده به شعب استان است.

وی ادامه داد: در مجموع در سه حوزه قاچاق کالا و ارز، قاچاق کالا و خدمات و بخش بهداشت، دارو و درمان در نیمه نخست امسال سه هزار و ۶۵۱ فقره پرونده تخلف وارد شعب تعزیراتی استان شده که نسبت به سال قبل ۸۰ درصد افزایش داشته است.

حسن‌پور گفت: در این مدت سه هزار و ۷۰۴ فقره پرونده تخلف در استان مختومه شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۱ درصد افزایش دارد.

وی تصریح کرد: امسال در بخش کالا و خدمات هزار و ۴۰۴ پرونده وارد شعب شد و هزار و ۴۱۳ پرونده با مبلغ ۶ میلیارد و ۳۴۷ میلیون و ۵۸۵ هزار تومان مختومه شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی افزود: در بخش قاچاق کالا و ارز نیز امسال هزار و ۶۹۹ پرونده به شعب تعزیرات حکومتی استان وارد و هزار و ۷۳۸ پرونده با محکومیت ۳۲ میلیارد و ۲۹۵ میلیون و ۲۸۸ هزار تومان مختومه شده است.

وی گفت: در بخش بهداشت، دارو و درمان هم ۵۴۸ پرونده وارد و ۵۵۳ پرونده مختومه شد که متخلفان به پرداخت ۵۳۷ میلیون و ۱۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان محکوم شده‌اند.

حسن‌پور متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها را ۱۸ روز اعلام کرد و گفت: پرونده‌های مختومه در شعب تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی نسبت به وارده ۱۰۱ درصد است.

وی افزود: امسال متخلفان به پرداخت ۳۹۱ میلیارد و ۹۰۶ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل با ۱۲۲ میلیارد و ۶۶۶ میلیون ریال، ۲۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی بیان کرد: امسال ۱۲۲ میلیارد و ۳۲۱ میلیون ریال از محل پرونده‌های قاچاق شعب تعزیرات استان در حق دولت وصول شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴۴ درصد افزایش دارد.

وی گفت: درج نکردن قیمت، گرانفروشی، ارائه نشدن فاکتور خرید، عرضه خارج از شبکه، تقلب، کم‌فروشی و احتکار به ترتیب یبشترین پرونده‌ها را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی اظهار داشت: در راستای حمایت از حقوق مصرف کرده وظیفه ما رسیدگی به صدور حکم و اجرای قانون است.

وی افزود: با توجه به سیاست‌های اخیر سازمان تعزیرات حکومتی، طرح بازدید و نظارت از واحدهای تولیدی و توزیعی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

حسن‌پور گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با شماره ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی در میان بگذارند یا برای ثبت گزارش و شکایت به درگاه اینترنتی tazirat۱۳۵.ir مراجعه کنند.