مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی گفت: عملیات اجرایی نهضت گلخانه‌ای در سطح استان آغاز شده و گلخانه‌ها در چهار شهرستان خراسان جنوبی آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است.

مهدی سورگی روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: عملیات اجرایی در شهرستان سربیشه و نیز آیسک شهرستان سرایان پیشرفت قابل قبولی داشته است.

وی افزود: در شهرستان زیرکوه عملیات حفر چاه و پمپاژ انجام شده، همچنین در شهرستان نهبندان اقدامات اولیه برای انتخاب پیمانکار صورت گرفته است.

مدیر شعبه شرکت شهرک‌های کشاورزی خراسان جنوبی گفت: معابر نهبندان و زیرکوه در حال انتخاب پیمانکار و بقیه امور در دست مشاوران در حال مطالعه است.

وی اظهار داشت: در کل مساحت گلخانه‌ها، میزان ۱۵۰ هکتار عملیات اجرایی صورت گرفته، مساحت ۱۰۰ هکتار مطالعات نهایی شده، مساحت ۴۵۰ هکتار در حال مطالعه و همچنین در بارگاه‌های زرشک ۱۵۸ هکتار در دست مطالعه است که ۱۶ هکتار آن واگذار شده و در بخش دامپروری ۱۶۷ هکتار و نیز در بخش شیلات ۱۵۵ هکتار در دست مطالعه است.

سورگی بیان کرد: در مراحل اجرایی نهضت گلخانه‌ای تاکنون چهار حلقه چاه مجوز گرفته که ۲ حلقه حفاری و ۲ حلقه نیز در مرحله عقد قرارداد است.

عملیات اجرایی نهضت گلخانه‌ای همزمان با هفته دولت امسال با حضور استاندار خراسان جنوبی با تسطیح زیرساخت مجتمع گلخانه‌ای شهرستان زیرکوه به طور رسمی آغاز شد.

تسطیح زمین این مجتمع در آغاز راه نهضت گلخانه‌ای استان خراسان جنوبی انجام شد که در تفاهم‌نامه استانداری خراسان جنوبی با شرکت شهرک‌های کشاورزی ایران به مساحت هزار هکتار خواهد بود.

با آغاز نهضت گلخانه‌ای در چهار شهرستان سرایان، نهبندان، سربیشه و زیرکوه با مساحت ۱۲۴ هکتار برای یک هزار و ۲۴۰  نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد.