#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: جهاد دانشگاهی، تنها راه نجات کشور از بحران‌های اقتصادی را در حرکت به سمت اقتصاد دانش‌ بنیان ترسیم کرده و در این زمینه در چهل و دو سال گذشته، کارنامه‌ای مشحون از تعالی و شکوفایی را از تلاش‌های خود به ارمغان گذاشته است.

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی به مناسبت سالروز تاسیس جهاددانشگاهی پیامی صادر کرد.  متن پیام بدین شرح است:

به نظر من جهاد دانشگاهی فقط یک نهاد نیست، بلکه یک فرهنگ است، یک سمت‌گیری و حرکت است. هرچه بتوانیم ما این فرهنگ را در جامعه گسترش دهیم و آن را پایدار و استوار کنیم، کشور را به سمت سربلندی و عزت و استقلال حقیقی بیشتر پیش برده‌ایم”. مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی)

شکل گیری جهاد دانشگاهی در بدو پیروزی انقلاب اسلامی، حرکتی مدبرانه بود که طی این سال‌ها توانسته به عنوان یک سرمایه ملی، به خوبی در خدمت تولید علم قرار گیرد تا مثالی بارز برای اثبات توانایی ایران و ایرانی در عبور از موانع تحریم باشد.

جهاد دانشگاهی به‌ عنوان یک نهاد تأثیرگذار در توسعه اقدامات علمی، از جمله مجموعه‌هایی است که در حوزه علم و فناوری و به ویژه فعالیت‌های دانش‌بنیان نقش مؤثری ایفا نموده و با استفاده از ظرفیت متخصصین و صاحب نظران خود، ثابت کرده است که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی (حفظه الله)؛ ” هم با دانشگاه به عنوان سنگر علم و مرکز پیشرفت علمی کشور مرتبط است و هم دارای تلاش جهادی است و در مقابل موانع و مزاحمت‌ها از حرکت نمی‌ایستد”.

جهاد دانشگاهی، تنها راه نجات کشور از بحران‌های اقتصادی را در حرکت به سمت اقتصاد دانش‌ بنیان ترسیم کرده و در این زمینه در چهل و دو سال گذشته، کارنامه‌ای مشحون از تعالی و شکوفایی را از تلاش‌های خود به ارمغان گذاشته است.

اینجانب فرارسیدن سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی را به کارکنان خدوم این نهاد انقلابی، جامعه دانشگاهی و مردم شریف خراسان جنوبی تبریک و تهنیت عرض نموده، از خداوند متعال، توفیق روز افزون و دستیابی به قله‌های رفیع علم و فناوری را برای همه دانشگاهیان و جویندگان حکمت و معرفت مسئلت دارم.

امید که با حمایت این نهاد از شرکت‌های دانش‌بنیان و ارتباط آن با سایر حوزه‌های علمی و اجرایی کشور، شاهد تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مد ظله العالی) ، شعار “تولید؛ دانش‌ بنیان، اشتغال‌ آفرین” و سیاست‌های دولت مردمی ایران قوی باشیم.