پیکر پاک پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس شامگاه چهارشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند وارد خراسان جنوبی شد.

 این پنج شهید بعد از مراسم تشریفات نظامی و ادای احترام، با حضور جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، مسوولان استان و خانواده شهدا به سمت خودروهای مخصوص حمل شد و سپس با تشییع خودرویی به صورت محدود به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی به معراج شهدا منتقل شدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) پیکر پاک این شهدا در استان تشییع و تدفین می‌شوند.

سرهنگ غلامرضا فلاحی افزود: با توجه به اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید ستاد کل نیروهای مسلح بر برگزار نشدن مراسم تشییع است.

وی گفت: هیچ گونه مراسم تشییع برای شهدا طبق موازین بهداشتی در استان برگزار نخواهد شد و آیین تدفین نیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و جمعیت محدود برگزار می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اظهار داشت: این پنج شهید ۲ شهید ۱۷ ساله، یک شهید ۱۹ و ۲ شهید ۲۱ و ۲۳ ساله هستند که در عملیات‌های والفجر و کربلای چهار و پنج به شهادت رسیدند.

وی گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته روز یکشنبه ۲۸ دی ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ۲ شهید در شهر آبیز شهرستان زیرکوه، یک شهید در دانشگاه بزرگمهر قاینات و ۲ شهید در بوستان آیت الله بهجت بیرجند خاکسپاری می‌شوند.

با احتساب میزبانی از این شهدا ۱۴۵ شهید در ۵۷ نقطه خراسان جنوبی آرمیده‌اند.

همه شهرستان‌های استان میزبان شهدا هستند و از ۵۴ نقطه یادمان شهدا ۳۰ نقطه ساخته شده، ۱۹ یادمان در حال ساخت است و تا خرداد ۱۴۰۰ همه یادمان‌ها ساخته می‌شوند.