?استاندار خراسان جنوبی از راه اندازی کارگروه بسیج سازندگی در استان خبر داد.
ناعت با اعلام این خبر در جلسه دیدار سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، خاطرنشان کرد: این کارگروه به زودی در استان راه اندازی می شود تا از ظرفیت بسیج سازندگی به درستی استفاده گردد.
?وی تصریح نمود: با توجه به نقش گروه های جهادی در محرومیت زدایی و اجرای پروژه های عمرانی، باید از فرصت این گروه ها به خوبی بهره برداری شود.
?استاندار با اشاره به حوزه وظایف و اختیارات بسیج سازندگی، پیشنهاد داد: طرح های حمایتی بسیج به سمت توسعه طرح های اشتغال مرتبط با ظرفیت های استان سوق داده شود.
?قناعت افزود: بسته بندی محصولات استراتژیک و ایجاد واحدهای فرآوری و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی از جمله حوزه هایی است که باید با استفاده از ظرفیت بسیج، توسعه یابند.
?وی به دیدار خود با مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران اشاره کرد و گفت: در نتیجه این دیدار، سازمان تعاون روستایی از هفته آینده موضوع خرید تضمینی زرشک کشاورزان را آغاز می کند.
?به گفته وی؛ ورود بسیج سازندگی به ایجاد و توسعه واحدهای فرآوری و بسته بندی، تکمیل زنجیره زرشک استان را شتاب می بخشد.
?رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور نیز با تشریح حوزه وظایف این مجموعه خاطرنشان کرد: بسته جامع مردم پایه کردن اقتصاد را به دولت ارائه کرده ایم تا به عنوان یک سند جامع بالادستی برای اجرا ابلاغ گردد.

?سردار زهرایی با تأکید بر این که دولت برای تحقق شعارهای خود به کمک نیاز دارد، افزود: گروه های جهادی به عنوان موتور محرک مردم و بسیج کننده نیروها که در همه جا همراه هستند، می توانند کمک احوال دولت باشند.
?وی راه اندازی صندوق های قرض الحسنه مردمی را از اقدامات بسیج خواند و گفت: ۴۵۰ صندوق قرض الحسنه بسیج با عضویت ۳۰ هزار خانواده ، زمینه اشتغال ۵ هزار نفر را در سطح استان فراهم آورده اند.
?به گفته وی؛ بخش عمده ای از تسهیلاتی که در قالب این صندوق ها به متقاضیان پرداخت می شود ، در قالب بسته بندی و فرآوری محصولات کشاورزی هزینه شده اند.
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به عضویت ۲۰ هزار جهادگر عضو هزار و ۶۰۰ گروه جهادی در استان اشاره کرد و گفت:این گروه های جهادی که در زمینه های پزشکی، مهندسی، فرهنگی و … فعال می باشند بدون هیچ چشمداشت و منتی به خدمات رسانی به مردم مشغول می باشند.
?سردار زهرایی با تأکید بر این که بسیج، امتداد مردمی دستگاه های اجرایی است، تصریح نمود: ما متولی اقتصاد نیستیم اما قول داده ایم مردم پایه کردن دولت را محقق کنیم.
?وی از عضویت بسیج در شوراهای عالی مسکن، اشتغال و بحران خبر داد و گفت: با راه اندازی کارگروه بسیج سازندگی به ریاست استاندار، پروژه های عمرانی محرومیت زدایی که به گروه های جهادی سپرده می شود، شتاب می گیرد.