امام جمعه موقت بیرجند گفت: باید با برنامه‌ریزی جدی و دقت مجدانه با مفاسد اقتصادی و احتکار مبارزه شود و نظارت‌ها در روزهای پایانی سال افزایش یابد.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری توجه به مساله معیشت مردم و مهار گرانی‌ها مهم است.

وی اظهار داشت: به فرموده رهبری یکسری از مشکلات معیشتی مردم به خاطر شیوع ویروس کرونا است اما زمینه‌ای وجود دارد و راهکارهای مختلف را ایشان بیان کردند از جمله راهبرد توجه به ظرفیت داخل کشور و تکیه بر جوانان ملت و کارشناسان را برای حل مشکلات کشور مطرح کردند.

خطیب جمعه بیرجند گفت: اصلاح ساختار نظام بودجه‌ای، افزایش نظارت‌ها بر تولید و توزیع، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از جمله راهکارهای مهار تورم و بهبود معیشت مردم است.

وی به آغاز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر از ۲۰ اسفند اشاره و اضافه کرد: افراد توانمند و مخلص که روحیه جهادی دارند به عنوان یک تکلیف انقلابی به صحنه بیایند تا زمانی که مردم بخواهند تصمیم بگیرند، نیروهای متعهد و متخصص حضور داشته باشند.

حجت الاسلام نوفرستی با تاکید بر اینکه حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای پشتوانه قوی برای نظام است گفت: هر فردی با هر سلیقه‌ای پای صندوق رای بیاید از دیدگاه جهانی، او نظام را قبول دارد و امید است با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای آنچه شایسته نظام است رقم بخورد.

وی همچنین با انتقاد از الحاق دانشگاه صنعتی بیرجند به دانشگاه بیرجند افزود: مسوولان دانشگاهی کشوری بدانند که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و در آخرین روزهای خدمت دولت، ادغام دانشگاه صنعتی بیرجند در این موقعیت زمانی یک خطای راهبردی است.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: از مسوولان وزارت علوم می‌خواهیم که این موضوع را مسکوت بگذارند به بعد از انتخابات واگذار کنند، باید بررسی دقیق شود تا آنچه انجام می‌شود به نفع مردم و علم و صنعت باشد.

وی اظهار داشت: برخی از مسوولان از نهادهای دانشگاه در داخل استان اگر دنبال این موضوع هستند جای تعجب است و باید خارج از همه عواقب و مسائل سیاسی، بررسی شود دانشگاهی که پیشینه قوی دارد و می‌تواند از نظر جایگاه، بودجه و اعتبارات همچنین در بحث توسعه با پذیرش دانشجو از کشورهای همجوار یک ظرفیت مستقل داشته باشند چرا باید در دانشگاه دیگر الحاق شود.

حجت الاسلام نوفرستی گفت: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار و نمایندگان مجلس پیگیر این موضوع هستند و تذکرات لازم را دادند که جای تشکر دارد.

وی با گرامیداشت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا ادامه داد: امام خمینی (ره) در سال ۵۸ و قبل از جنگ تحمیلی فرمان تسکیل بسیج و بنیاد شهید را دادند که این نهاد رسالت عظیمی را دارد و ما هرچه داریم از شهداست.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: تکریم خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان یک رسالت بزرگ بر عهده همه ماست.

وی با اشاره به سوم شعبان سالروز ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار اضافه کرد: به گفته امام راحل آنچه به سپاه عظمت می‌دهد پاکی و اطاعت محض از ولایت فقیه است.

حجت الاسلام نوفرستی در بخش دیگری از سخنانش گفت: قدرت ایران اسلامی و جبهه مقاومت، حضور همیشه در صحنه شما مردم و رهبری حکیمانه رهبر انقلاب در مسائل برجام و سیاست خارجی و نقش مجلس شورای اسلامی و تصمیمات درست آن، موقعیتی خوبی را در عرصه بین‌الملل برای ایران اسلامی رقم زده است.

وی با اشاره به حمله موشکی حزب الله یمن به نقاط دوردست عربستان سعودی افزود: با این حمله آمریکایی، اروپایی‌ها و برخی کشورهای منطقه وحشت کردند، آن روزی که بچه‌های یمن را مظلومانه به شهادت رساند چرا نهادهای بین‌المللی دست و پا نمی‌زدند و سازمان بین‌الملل کجا بود که الان به دنبال محدود کردن این حملات است.

امام جمعه موقت بیرجند به سفر اخیر پاپ به عراق اشاره کرد و گفت: رهبر مسیحی‌های کاتولیک جهان به عراق آمد تا هم از دولت عراق و هم مرجع عالی آیت الله سیستانی تشکر کند و برگزاری جلسه ساده آیت الله سیستانی جای بهره سیاسی را از دشمنان گرفت.

وی عنوان کرد: امنیت عراق توسط نیروهای حشد الشعبی تامین شد و امروز امنیت عراق به برکت خون سرداران و شهدای جبهه مقاومت تامین شده است که جای شکرگزاری دارد.