بنا بر گزارش پایگاه خبری روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی در راستای اجرای مصوبه شورای محترم اقتصاد، ناوگان باری مشمول طرح نوسازی می گردند.
مهدی گرجی سرپرست معاونت حمل ونقل اداره کل با اعلام این خبر افزود: ناوگانی که سن آن بالاتر از ۳۵ سال و ظرفیت بارپذیری بالای ۱۰ تن و دارای کارت هوشمند معتبر،کارکرد۱۸فقره بارنامه و ۷۵۰۰کیلومتر پیمایش و یا ۴ فقره cmrدر سال گذشته را داشته باشند مشمول این طرح می گردند.
وی با اشاره به این موضوع افزود: تسهیلات اعطائی به میزان ۸۰% قیمت خودرو و با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار توسط شرکتهای تامین کننده خودرو فراهم می گردد. مهدی گرجی همچنین افزود: اسقاط خودرو ،پس از ثبت نام در یکی از شرکتهای طرف قرارداد و پس از اعلام شماره شاسی اختصاص یافته خودروی جدید انجام می شود و میزان ۸۵ درصد صرفه جوئی سوخت سه ماه حدفاصل اسقاط ناوگان تا زمان تحویل خودرو به عنوان پیش پرداخت به متقاضیان پرداخت می گرددکه سقف مبلغ صرفه جوئی معادل قیمت خودرو می باشد و طی حداکثر ۷ سال بر اساس پیمایش از طرف شرکت ملی نفت ایران پرداخت می گردد.
وی خاطر نشان کرد: سهم متقاضی از سود مصوب در حال حاضر و قرارداد منعقده موجود با یکی از شرکتهای تولید کننده خودرو (ماموت)۹%می باشد که تاکنون با ۵ شرکت تامین کننده خودرو (ماموت-سایپا دیزل- زامیاد-آذهایتکس وداتیس فرادیزل آریا) منعقد و با سایر شرکتها ار جمله ایران خودرو دیزل و کاوه دیرل در دست اقدام می باشد.
وی همچنین از اجرای محدودیت تردد برای ناوگان فرسوده مشمول طرح از اواسط سال آینده خبر داد و خواستار استفاده رانندگان و مالکین خودرو ها از امکانات و پتانسیل فراه شده در بخش شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله