?آئین «امضای تفاهم نامه تأمین زمین و ساخت ۱۷۰۰ مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی ایثارگران» با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد.
محمد صادق معتمدیان در این مراسم اظهار داشت: انتصاب ریاست جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، برکات خوبی به همراه داشته و در کمتر از دو ماهی که از انتصاب ایشان می‌گذرد، اقدامات بزرگ و شایسته ای رقم خورده که در نوع خود بی سابقه بوده است.
?استاندار، هدف از سفر معاون رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی را بررسی وضعیت جامعه ایثارگران برشمرد و افزود: با جمع‌بندی مشکلات و موانعی که وجود دارد، ان شاءالله مطالبات جامعه ایثارگران در حوزه اشتغال و مسکن به زودی تأمین خواهد شد.
?وی ادامه داد: برای اولین بار در کشور دو اتفاق مهم را شاهد هستیم، تا در حوزه مسکن بتوانیم طی بازه زمانی یک ساله ۱۷۰۰ واحد مسکونی ایثارگران را تکمیل و به بهره‌ برداری برسانیم.
?نماینده عالی دولت در استان، حل مشکل اشتغال ایثارگران را از برنامه های اولویت‌ دار برشمرد و تصریح کرد: امیدواریم با امضای این تفاهم نامه و با استفاده از همه ظرفیت‌های ملی و استانی، مشکل اشتغال ۵۳۵ نفر از جامعه ایثارگران استان را مرتفع نموده و در این زمینه جزء اولین استان هایی باشیم که تقاضای مسکن و اشتغال ایثارگران را به صفر می رسانیم.
* تأکید رئیس جمهور بر رسیدگی جدی به امور ایثارگران
?معاون رئیس ‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور نیز گفت: به همت و پیگیری استاندار ، خراسان جنوبی اولین استانی خواهد بود که با تعیین زمین، تأمین مسکن این قشر عزیز را آغاز کرده و برای ۵۳۵ نفر از افراد متقاضی زمینه اشتغال فراهم می نماید.
?اوحدی افزود: در دولت دوازدهم، تأکید رئیس جمهور بر رسیدگی جدی به امور ایثارگران است و مصوب شده تا پایان دولت دوازدهم کلیه تعهدات، مطالبات و دیون جامعه ایثارگران پرداخت شود.

?وی ادامه داد: امیدواریم علیرغم فشارهای حداکثری استکبار، بتوانیم با استفاده از ظرفیت های بزرگ کشور در منشور اقتصاد مقاومتی، شعار جهش تولید را تحقق بخشیم.
?معاون رئیس‌ جمهور یادآور شد: به دنبال این هستیم تا طی آزمونی اختصاصی برای جامعه ایثارگران، تکلیف قانونی سهمیه اشتغال ۲۵ درصد را محقق نماییم.
?رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از حضور رئیس سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید در استان خبر داد و افزود: با توجه به امضای تفاهم نامه و عزم جدی استاندار خراسان جنوبی، مقرر شد تا ریاست سازمان اقتصادی کوثر هفته آینده به این استان سفر کرده و ظرفیت‌های کارآفرینی و خود اشتغالی خراسان‌ جنوبی را در راستای بهره برداری بررسی نماید.
?اوحدی تأکید کرد: امیدواریم با اجرای این دو طرح مهم، بخشی از دِینی که به جامعه ایثارگران داریم ادا شود.
?گفتنی است: در پایان، تفاهم‌نامه تأمین زمین و ساخت ۱۷۰۰ مسکن و همچنین ساماندهی اشتغال و کارآفرینی برای ۵۳۵ نفر از ایثارگران استان خراسان جنوبی به امضای معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و استاندار خراسان جنوبی رسید.