#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

آمادگی برای بازگشایی

آغاز ضدعفونی مدارس خراسان جنوبی

برای مهیا شدن شرایط برای حضور دانش آموزان در مدارس از شنبه ۲۷ اردیبهشت، این اماکن ضدعفونی می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: براساس دستورالعمل ابلاغی مراقبت و کنترل بیماری کرونا، ضدعفونی تمام سطحوحی که در تماس با دانش آموزان است، تامین صابون مایع و محلول‌های ضدعفونی و امکان فاصله گذاری مناسب برای صندلی‌ها در کلاس‌ها در دستور کار است.
واقعی یادآور شد: بر اساس تصمیم شورای ملی مدیریت بیماری کرونا تمام مدارس ابتدایی و متوسطه بغیر از مدارس استثنایی، مراکز پیش دبستانی وخوابگاه‌ها از ۲۷ اردیبهشت ماه بمدت یک ماه بازگشایی می‌شوند و حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس کاملا اختیاری است.
وی با بیان این که استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای دانش آموزانی که وارد مدرسه می‌شوند الزامی است، گفت: هر گونه برنامه‌ای که موجب تجمع دانش آموزان شود نظیر زنگ تفریح و زنگ ورزش در مدارس نباید وجود داشته باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: حضور دانش آموزان در ۳۵ مدرسه دو شیفته شهر بیرجند یک روز درمیان خواهد بود.
واقعی افزود: از سوی مدیران مدارس تمهیدات لازم برای عدم تجمع دانش آموزان در مدرسه اندیشیده شده است و در صورت لزوم از فضا‌های غیرآموزشی از جمله نمازخانه‌ها و سالن‌ها برای برپایی کلاس درس استفاده خواهد شد.
وی همچنین از دایر بودن کارگاه‌های هنرستان‌ها برای برگزاری دروس عملی این دانش آموزان خبر داد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان درخصوص برگزاری امتحانات دانش آموزان هم گفت: تاکنون تنها حضوری برگزار شدن امتحانات پایه نهم و دوازدهم قطعی شده است.