#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: در زمینه توسعه فضاهای آموزشی باید مناطق دورافتاده مدنظر قرار گیرد تا عدالت آموزشی رعایت شود.

جواد قناعت روز شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی بر ارزیابی کامل و جامع وضعیت آموزش و پرورش استان تاکید کرد و افزود: منابع برای رفع کمبودها باید عادلانه توزیع شود تا فشار بر مناطق محروم نباشد.

وی اظهار داشت: رویکرد شورای آموزش و پرورش با توجه به کمتر برخوردار بودن استان عموما تامین اعتبار است که باید از این فضا به سمت نرم‌افزاری و تولید محتوایی پیش برود.

استاندار خراسان جنوبی نسبت به تامین اعتبار تکمیل و تجهیز ورزشگاه شهید شهپر قول مساعد داد و گفت: اینکه پروژه‌ای از سال ۹۲ شروع شود و معطل بماند، زیبنده نیست لذا باید با تامین اعتبار لازم از محل متمم سفر یا در قالب مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به استان، برای تکمیل این ورزشگاه برنامه‌ریزی کنیم.

وی بیان کرد: برای بررسی موضوع کمبود فضاهای آموزشی در محدوده مسکن مهر و حاشیه شهر نیز نشست ویژه‌ای با حضور دستگاه‌های متولی برگزار و تصمیم‌گیری می‌شود.

قناعت ادامه داد: با توجه به فرارسیدن تابستان، اوقات فراغت دانش‌آموزان بهترین فرصت برای برنامه‌ریزی درخصوص حرفه‌آموزی با محوریت دانش‌بنیان است.

وی به شعار سال جاری مبنی بر “تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین” اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش علاوه بر رویکرد تعلیمی، تربیتی، اعتقادی و عبادی، باید ساحت دانش‌بنیان و فناورانه داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: شعار “هر دانش‌آموز یک مهارت” شعار کلیدی است زیرا مهارت‌آموزی از نیازهای اساسی دانش‌آموزان است که باید با استفاده از فرصت تعطیلات تابستان در دستور کار قرار گیرد.

وی نسبت به آموزش مهارت کنترل خشم در کلاس‌های اوقات فراغت تاکید کرد و گفت: استفاده از اساتید مجرب و تولید محتوای تخصصی می‌‍‍تواند در این زمینه کارگشا باشد.

قناعت اظها داشت: تعلیم و تربیت به عنوان یک زیرساخت اساسی،، مهمترین عرصه تعالی همه‌جانبه کشور در عرصه های مختلف است.

وی افزود: تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، حضور سازنده و پیشرو ما در دنیا و جهان اسلام در گرو تربیت نسل انقلابی است و پرورش نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی باید مهمترین خروجی آموزش و پرورش باشد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر در این زمینه تاکنون کمتر توفیق داشته‌ایم باید برنامه‌ها و عملکردها را مورد بازنگری و ارزیابی قرار دهیم و آسیب‌شناسی کنیم.

وی با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ که در دولت قبل مطرح بود از دستور کار خارج شد افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد که اگر اراده و تلاش باشد، قطعا محقق خواهد شد.

اختصاص اعتبار برای تکمیل ساختمان اداری اداره کل آموزش و پرورش استان، تامین اعتبار اولین جشنواره کشوری هنر سمپاد، تعیین مبلغ صدور گواهینامه آموزشی المثنی، غنی‌سازی اوقات فراغت، تامین اعتبار مورد نیاز طرح جبران مهارت خواندن، تامین اعتبار تجهیز و تکمیل ورزشگاه شهید شهپر و کمبود فضای آموزشی در این نشست به بحث و گفت و گو گذاشته شد.