استاندار خراسان جنوبی گفت: حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید آیت الله رئیسی پیام واضحی به دنیا داشت اینکه به نفع جمهوری اسلامی ایران بود و تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد.

جواد قناعت  در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت که با حضور مردم شهید پرور بیرجند، کارکنان، پیشکسوتان و خانواده‌های کارکنان ارتش برگزار شد افزود: به فرموده مقام معظم رهبری که حیات این انقلاب با شهادت رقم خورده است.

وی بیان کرد: ملت ایران و انقلاب اسلامی عادت و تجربه دارند چون زمانی در این کشور هر سه رئیس قوه توسط سازمان مجاهدین خلق سابق و منافقان ترور شدند، همچنین ملت ایران در طول بیش از چهار دهه گذشته شاهد تجربه تلخ شهادت عزیزان و مقامات عالی رتبه کشور بوده اند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در کشورهای دیگر اگر رئیس جمهورشان کشته شود، عزل یا فرار کند در آن کشور حکومت نظامی اعلام می‌شود در حالیکه یکی از پیام‌های حضور مردم در مراسم تشییع جنازه شهدای خدمت، وحدت و انسجام بود و همه کشور برای مراسم تشییع بسیج شدند.

وی با اشاره به حضور هزاران نفری مردم خراسان جنوبی در مراسم وداع و تشییع شهدای خدمت عنوان کرد: در حالی جمعیت این استان مرزی ۸۳۰ هزار نفر است که بین ۴۵۰ تا ۵۵۰ هزار نفر از مردم در یک نقطه برای تشییع شهدا گرد هم آمدند.

قناعت ادامه داد: همچنین در سایر استان‌ها نیز شاهد حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت بودیم و امتیاز این حضور وارد سبد نظام و باعث وحدت و انسجام بیشتر شد.

وی تاکید کرد: یکی از پیام‌های حضور مردم در این مراسم قدرشناسی از مسئولانی است که به صورت جهادی، در راه خدا و ‌مخلص کار می‌کنند و همیشه پای کار هستند.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: اگر سردار سلیمانی، امیران و سرداران ما در نبرد میدان جنگ به شهادت می‌رسند این بسیجی مخلص آیت الله رئیسی هم در میدان خدمت به شهادت رسید.

وی گفت: این تفکر انقلابی اگر در قوه مجریه حاکم باشد بدون شک شاهد حرکت‌های جهادی، انقلابی، جدید و نو در حوزه خدمت و توسعه خواهیم بود و کارها شتاب خواهد گرفت.

قناعت افزود: یکی دیگر از پیام‌های حضور مردم در مراسم تشییع جنازه شهدای خدمت قدرشناسی و قدردانی مردم از مسئولان جهادی و ساده زیست است چون می‌دانند چه کسانی مخلص کار می‌کنند.

وی بیان کرد: یکی دیگر از پیام‌های حضور مردم در این مراسم، نشان دادن وفاداری آنها به نظام و انقلاب است، مردم ممکن است نسبت به برخی مسائل معترض باشند اما نسبت به آرمان‌های انقلاب و نظام وفادار بوده و گوشت، خون و پوست مردم با این آرمان‌ها عجین شده است.

شهادت آیت الله رئیسی تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری شهید آیت الله رئیسی مظهر شعارهای انقلاب بود، شعارهایی که در دستورالعمل‌های وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها در حال گم شدن بود و نگاه‌های لیبرالی داشت بر دستگاه‌ها تسلط پیدا می‌کرد که یک بسیجی مخلص پای کار آمد و این شعارها را احیا کرد.

قناعت با بیان اینکه باید قدردان امامین انقلاب باشیم افزود: مسئول نباید به دنبال زرنگ بازی باشد بلکه باید کار و تلاش شبانه روزی را سرلوحه کارش قرار دهد و از این بابت باید قدردان امامین انقلاب باشیم که این تفکرانقلابی را در حوزه اجرایی بنا نهادند.

وی عنوان کرد: یکی از قدرت‌های نرم جمهوری اسلامی ایران مردم آن هستند مردمی که از قدرت تجزیه و تحلیل بسیار بالایی برخوردار هستند و این از نقاط قوت ما محسوب می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: شهادت آیت‌الله رئیسی مصیبت بسیار سنگینی بود اما خدا را شاکریم که در حین کار، تلاش و خدمت جهادی به شهادت رسید که از اهمیت زیادی برخوردار است و این باید نصب‌العین مدیران دولتی قرار بگیرد که کار جهادی و شبانه روزی داشته باشند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری عناوین زیادی از جمله کارآمد و باکفایت را برای آیت الله رئیسی بکار بردند، اظهار کرد: این شهید خدمت زبان دنیا را بلد بود.

قناعت با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری همزمان با هشتم تیرماه امسال گفت: علاوه بر حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، باید فردی انتخاب شود که مسیر ریل‌گذاری شده را ادامه دهد.

وی با تاکید بر اینکه باید رئیس جمهور آینده به گفته مردم شهید زنده باشد افزود: فردی که کار جهادی و صادقانه داشته و ساده زیستی، کار شبانه‌‍روزی و تلاش جهادی را در کنار یکپارچه دیدن کشور سرلوجه قرار دهد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به بخشی از اقدمات شاخص صورت گرفته در طول کمتر از سه سال گذشته گفت: طرح و پروژه‌های زیادی از جمله راه آهن، انتقال آب از دریا، طرح نهضت ملی مسکن، احیای واحدهای نیمه راکد و راکد، احداث باندهای دوم، راه‌های روستایی، الحاق اراضی به شهرها و روستاها، انتقال گاز و سایر در استان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه در دولت‌های گذشته تنها ۱۲ هکتار زمین به شهرها الحاق شد در حالیکه در دولت کنونی بیش از پنج هزار هکتار زمین وارد محدوده شهری شد لذا بدانیم که تفکر انقلابی در قوه مجریه حاکم است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور