سرپرست راه آهن شرق کشور اظهار کرد: با توجه به زلزله خیز بودن شهر طبس و اتفاق اخیر واژگونی قطار مشهد- یزد برای ایمن سازی راه آهن اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است.

علی حکامی قاسمی، در جلسه ملاقات مدیران دستگاه‌های اجرایی زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی با فرماندار گفت: بالغ بر ۳۴ میلیارد تومان برای ایمن سازی ترانشه‌ها و برای ایمن سازی تعویض ریل ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است؛ در زمینه عمرانی و ساختمانی نیز حدود ۱۷ میلیارد تومان اعتبار جذب شده است که با توجه به درخواست‌های مردمی بحث سایبان به احتمال زیاد در این هفته تمام می‌شود.

سرپرست راه آهن شرق کشور با اشاره به اینکه فاز بعدی نورپردازی ایستگاه راه آهن در طبس است، گفت: یکی از بهترین برندهای به روز و جدید ایکس ری در راه آهن شرق کشور نصب است و مطالبه مردم برای آسانسور نیز تا یک ماه دیگر به اتمام می‌رسد.

سرپرست راه آهن شرق کشور به حادثه دلخراش واژگونی قطار مشهد- یزد اشاره کرد و افزود: مظلومانه‌ترین قسمت این حادثه این بود که به نام راه آهن شرق رقم خورد؛ در صورتی که عوامل دیگری بر روی این حادثه اثر گذار بودند و در این زمینه نقاط حساس شناسایی و زیرساخت‌های و نقاط و پتانسیل‌های موجود شناسایی شد.

حکامی قاسمی همچنین در دیدار روسای ادارات حمل و نقلی شهرستان با معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس اظهار کرد: در چند ماه گذشته توانسته‌ایم اعتبارات خوبی را اخذ کرده و پروژه‌های زیادی تعریف شده است.

وی با بیان اینکه در ایمن سازی ترانشه‌ها ۳۴ میلیارد تومان و ۱۷ میلیارد تومان هم در زمینه پروژه‌های ساختمانی اعتبار جذب شده است، ادامه داد: در خصوص آب رسانی به ایستگاه‌ها نیز اقدامات خوبی در حال انجام است.

سرپرست راه آهن شرق کشور تصریح کرد: در طبس با اعتباری حدود ۲۵ میلیارد تومان مجوز سوله چند منظوره اخذ شده است و در خصوص منازل سازمانی که از مطالبات همکاران بود نیز فاز اولیه آن با ۱۲ واحد به مشاور سپرده شده و جانمایی آن در طرح جامع ایستگاه طبس دیده شده است.

وی یادآور شد: برنامه محوطه سازی ایستگاه طبس را در دست اقدام داریم تا ضمن حفظ زیبایی محوطه نیازهای دسترسی مسافران و همکاران از یکدیگر تفکیک شده و سهولت دسترسی مسافران به سالن انتظار و سکوی مسافری حاصل شده و در زمینه به روز شدن تجهیزات مدیریت ترافیک محور هم اعتبارات و تجهیزات به روز مطالبه و اخذ شده است که به زودی نصب خواهد شد که انجام این پروژه‌ها هزینه‌های نگهداری را کاهش خواهد داد؛ ساختمان اداری سنگان کلید خورده و در خواف نیز در حال انجام است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور