استاندار خراسان جنوبی گفت: ساختار تشکیلاتی اداره‌ کل راه و شهرسازی استان نیازمند بازنگری است و باید به روز شود.

جواد قناعت  در دیدار محمدعلی زهره‌ای قائم مقام وزیر و معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی در بیرجند با اشاره به کمبود نیرو در اداره‌ کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افزود: در برنامه پنجم و ششم توسعه ۳۰۰ نفر در این اداره‌ کل بازنشسته شده‌اند و نیاز است مجوز استخدامی جدید از مرکز صادر شود.

وی تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان هم کمبود چارت و هم ضعف نیروی انسانی دارد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: نمایندگی‌های اداره‌ کل راه و شهرسازی در شهرستان‌های خوسف، زیرکوه، سرایان، سربیشه و بیرجند تعطیل شده و لازم است با توجه به وسعت زیاد خراسان جنوبی نمایندگی در شهرستان‌های مذکور راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: سال گذشته خراسان جنوبی رتبه نخست کشور را در زمینه ساخت و بهره‌برداری از باند دوم راه کسب کرد و ۱۲۰ کیلومتر باند دوم راه در استان ساخته شده که در سطح کشور اقدام بی‌نظیری است.

قناعت با اشاره به پیش‌رو بودن خراسان جنوبی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: خراسان جنوبی در تمامی مراحل اجرای طرح نهضت ملی مسکن و تامین زمین برای طرح جوانی جمعیت با عملکرد مطلوب و با اختلاف در بین سایر استان‌ها موفق به کسب رتبه اول شد.

وی افزود: نرخ سود تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی با پیگیری‌های صورت گرفته از ۲۳ به ۱۸ درصد کاهش یافته است.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: در دولت سیزدهم با پیگیری‌های صورت گرفته طرح راه‌ آهن استان از محل تهاتر نفتی تامین اعتبار و عملیات اجرایی آن سال گذشته با حضور رئیس جمهور در استان آغاز شد.

وی گفت: در حوزه سرزمینی خراسان جنوبی ۱۵ قطعه برای ساخت راه آهن تعریف شده که پیمانکاران تجهیز کارگاه را شروع کردند و از این تعداد ۱۲ قطعه در زمان حاضر فعال است.

قناعت اظهار کرد: طول مسیر ریلی زاهدان – بیرجند – مشهد ۹۱۰ کیلومتر است که از این مقدار ۴۳۲ کیلومتر در استان خراسان جنوبی قرار دارد و در زمینه تامین اعتبار این طرح زیربنایی مهم مشکلی نداریم.

خراسان جنوبی پیش‌رو در ساخت باند دوم و مسکن 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی هم در این دیدار گفت: خراسان جنوبی در زمینه ساخت باند دوم جاده‌ها و مسکن در سطح کشور پیش‌رو است.

محمدعلی زهره‌ای، هدف از سفر به خراسان جنوبی را بازدید از روند اجرای کارها و طرح‌های عمرانی، احصای نقاط قوت و ضعف عنوان کرد و افزود: برای رفع مشکل نیروی انسانی اداره کل راه و شهرسازی به حمایت استانداری نیاز داریم.

وی بیان کرد: درخصوص طرح نهضت ملی مسکن اقدامات بسیار خوبی در خراسان جنوبی انجام شده و این استان در سطح کشور پیش‌رو است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: در سطح کشور وزیر راه و شهرسازی برنامه هفتگی در زمینه طرح نهضت ملی مسکن دارد که تعهد ساخت چهار میلیون خانه محقق شود و با وجود همه مشکلات موجود، تامین زمین و هماهنگی با بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات انجام شده است.

وی با بیان اینکه برای تحقق تعهد نهضت ملی مسکن نیازمند همراهی استانداران و بانک‌ها هستیم گفت: البته در زمینه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور نقاط ضعفی هم داریم که تلاش ما این است با احصا و رفع آنها به نقاط مثبت تبدیل شوند.

زهره‌ای ادامه داد: عملیات اجرایی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور شروع شده و در زمینه اجرای قانون جوانی جمعیت هم کار ماندگاری در حال انجام است.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در بخش حمل و نقل کشور گفت: درخصوص اجرای طرح نهضت حمل و نقل تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: شب گذشته از خراسان شمالی به سمت خراسان جنوبی در راستای بررسی وضعیت جاده‌ها به صورت زمینی حرکت کردیم و مشکلات مختلف در جاده‌ها به مرکز منتقل شد.

وی گفت: در زمینه حمل و نقل خراسان جنوبی مانند مسکن اتفاق خیلی خوبی در حال رقم خوردن است، عملیات اجرایی راه آهن استان در دولت سیزدهم انجام شده که نویدبخش خوبی برای مردم استان خواهد بود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور