نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: بصیرت مردم مدت زمان فتنه‌ها را کوتاه کرده است و طرح دشمنان برای براندازی کشور به بار ننشست و سقط جنین شد.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار با سردار یدالله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اتفاقات اخیر کشور اظهار داشت: حقایق باید برای مردم شفاف شود زیرا همه مردم فرصت کافی ندارند که به دنبال تحلیل بروند لذا باید به آنها کمک کرد تا مسائل را درک کنند.

وی افزود: همه آنهایی که تریبون‌ها در دستشان است و اهل قلم هستند باید با مردم همکاری کنند چون دشمن، شیطان بزرگ است و همه گزینه‌ها را برای جنگ با ایران بر روی میز قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بدتر از هر چیزی اغفال است زیرا اگر دشمن ما را اغفال کند باعث می‌شود که خودمان، خود را بزنیم، خاطر نشان کرد: دشمنان بارها شکست خورده‌اند و شکست‌های بیشتری نیز متحمل خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی مطرح کرد: اگرچه دشمنان حرف‌ها و ادعاهایی می‌کنند اما خودشان در باطنشان می‌دانند که چه ضربه‌ای را از طرف ایران خورده‌اند.

وی گفت: دشمنان طرحی را که می‌خواستند در موقعیتی به اجرا درآورند و بدترین آسیب را به عنوان براندازی بزنند، با شکست مواجه شد و به رسوایی کشید و این در حالی بود که عناصر داخلی و خارجی از سلطنت‌طلبان و منافقین به پشتوانه آمریکا، صهیونیست‌ها و فرانسه به میدان آمدند اما باز هم با راهپیمایی گسترده مردم مواجه شدند.

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه طرح دشمنان برای براندازی ایران اسلامی به بار ننشست و سقط جنین شد، ادامه داد: نیروهای امنیتی و نظامی زحمات زیادی را در اتفاقات اخیر کشیدند اما آنی که سرنوشت را مشخص کرد اقدام مردم بود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: فتنه ۸۸ تقریبا هشت ماه طول کشید، فتنه ۹۶ نیز ۶ روز به طول انجامید اما فتنه ۹۸ را مردم در دو روز پاسخ دادند و این برای دشمنان بسیار گران بود.

وی یادآور شد: بصیرت مردم باعث شده تا فاصله فتنه‌ها کوتاه شود، هشت ماه فتنه ۸۸ به هشت روز و هشت روز فتنه به دو روز کاهش پیدا کرده است، لذا پیداست که در آینده شانسشان بسیار کم است و مردم در مدت زمان کوتاه‌تری به فتنه آنها پایان می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: طرح دشمنان انتقام گرفتن از مردم و تخریب اماکن عمومی و شخصی مردم بود اما در این طرح خود ناکام ماندند، لذا یک موضوعی که باید جدی گرفته شود، پدافند غیرعامل است.

وی افزود: اگر درست کار کنیم دشمنان جرأت نمی‌کنند به ایران اسلامی نزدیک شوند؛ اگر برخی اوقات نیز می‌بینیم که جرأت حضور پیدا می‌کنند به خاطر ولنگاری ها و وادادگی هایی است که وجود دارد.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در این دیدار با تقدیر از پشتیبانی‌های نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از سپاه و بسیج گفت: فرمایشات بصیرتی اخیر شما را در جمع بسیجیان (پنجم آذرماه جاری) و خطبه‌های نمازجمعه بعد از این ناآرامی های اخیر کشور مشاهده کردم.

سردار یدالله جوانی افزود: تحلیل ها و فرمایشات شما را در بخش هایی که خصوصا جنبه‌ امیدآفرینی، اعتماد آفرینی و اعتماد بخشی به نیروهای انقلاب داشت را دیدم که در آن عنوان کرده بودید که اگر یک فتنه‌ای به پا می‌شود بعد آن گشایش‌هایی در پیش است.

وی یادآور شد: امروز جامعه ما و به ویژه نیروهای انقلاب به شدت نیازمند این نوع نگاه‌های الهی و امیدآفرین هستند، نگاهی که آن را در فرمایشات مقام معظم رهبری نیز می بینیم.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مقام معظم رهبری در دیداری که اخیر با بسیجیان داشتند و تاریخ آن بر می‌گردد به یک روز بعد از فرمایشات شما (ششم آذرماه ۹۸)، ضمن اشاره به نقشه و توطئه بزرگ دشمنان، می فرمایند که پیروزی ملت ایران تضمین شده است.

وی همچنین سلام حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ابلاغ کرد.

سردار جوانی اظهار داشت: کار اصلی معاونت سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بصیرت افزایی، انتشار اخبار و تحلیل های درست، برپایی نشست‌ها، گردهمایی و جلسات بصیرتی است و چون فضای کنونی، فضایی خاص است، این کار نیاز به حمایت، پشتیبانی و حضور گسترده بویژه در مجموعه بسیج دارد.