استاندار خراسان جنوبی گفت: انتقال آب، احداث راه آهن و باند دوم راه‌ها از موضوعات جدی خراسان جنوبی است که باید رسانه‌ها بیش از گذشته به آنها بپردازند.

 جواد قناعت روز پنجشنبه در بازدید از تحریریه روزنامه آوای خراسان جنوبی افزود: حوزه گردشگری، کشاورزی و معدن از فرصت‌های بسیاری طلایی و مزیت‌دار استان است که تلاش شده رقابت سازنده‌ای بین این حوزه‌ها در مسیر توسعه خراسان جنوبی ایجاد شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی فراوان خراسان جنوبی گفت: در این حوزه از یک سال و نیم گذشته اقداماتی شروع شده که نیاز است رسانه‌ها با پرداختن به این موضوع به تسریع در روند توسعه و پیشرفت استان کمک کنند.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی اظهار داشت: آنچه می‌تواند خط قرمز مجموعه روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و فضای مجازی قرار گیرد، حفظ آرمان‌های نظام و انقلاب، منافع ملی، کیان کشور و یکپارچگی ملت است که مردم نیز نسبت به آن حساس هستند.

وی با بیان اینکه دومین خط قرمز، استانی فکر کردن است افزود: خراسان جنوبی ظرفیت‌های بی‌نظیر و نقاط مثبت فراوانی دارد و مردم فهیم، فرهیخته، با اصالت، ریشه‌دار، بسیار نجیب و متدین مهمترین وجه مثبت این استان است.

قناعت گفت: همچنین منابع زیر زمینی و غنی در استان وجود دارد که می‌تواند در توسعه خراسان جنوبی نقش بسزایی ایفا کند و فعالان رسانه در این زمینه باید حساسیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه واگرایی جز ضرر و زیان، رهاورد دیگری برای استان ندارد افزود: این تکلیف رسانه‌ها به عنوان قشر نخبه جامعه است که به هم‌افزایی و اتفاق نظر در سطح جامعه کمک کنند.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: ایجاد هرگونه زیرساخت و پیشرفت در هر منطقه به نفع کل استان است و همه ما باید آن را به فال نیک بگیریم.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به تقابل جبهه حق و باطل در عرصه‌های بین‌المللی گفت: در این تقابل، جبهه حق با محوریت انقلاب اسلامی و جبهه باطل با محوریت آمریکای جهانخوار است که ابزارهای مختلفی را به صحنه آورده است.

قناعت با اشاره به تاریخ جنگ تحمیلی، تحریم اقتصادی و کنش‌های سیاسی فراوان در کشور از ابتدای انقلاب تاکنون گفت: زمانی تقابل اصلی حق و باطل روی مساله اقتصادی بود اما اکنون از این حوزه هم عبور کرده و به حوزه رسانه رسیده است.

وی با اشاره به لزوم قوی شدن ایران در همه عرصه‌ها اظهار داشت: در حوزه اقتصادی کشور، اقداماتی انجام شده لذا امید است که در آینده نزدیک از مشکلات این حوزه هم عبور کنیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: دشمن در جنگ رسانه‌ای با وجود فناوری به روز و امکاناتی که در اختیار دارد، جلوتر است.

وی با تاکید بر وظیفه رسانه‌ها در این نبرد تمام عیار سخت گفت: خون‌های زیادی بابت این انقلاب ریخته شده و مردم برای پایداری آن تلاش‌ها کرده‌اند لذا انتظار دارند کشور با آرمان‌های انقلاب به سر منزل مقصود برسد.

قناعت، ترکیب سنی نیروهای فعال در روزنامه آوای خراسان جنوبی را جالب توجه خواند و افزود: این موضوع نشان می‌دهد که از چند نسل در این رسانه فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه مطالعه روزنامه‌ها را در برنامه روزمره دارم اظهار داشت: نقاط قوت روزنامه‌های استان فراوان است و روزنامه آوای خراسان جنوبی جزو رسانه‌های حرفه‌ای در سطح استانی و ملی محسوب می‌شود.

رسانه‌ها حرکت‌های نو و پرشتاب را انعکاس دهند

استاندار خراسان جنوبی امروز در بازدید از خبرگزاری ایسنا هم گفت: رسانه‌های استان به فراخور مسئولیتی که دارند پای کار بوده و انعکاس به موقع از فعالیت‌های دولت دارند.

وی تصریح کرد: بعد از استقرار دولت سیزدهم شاهد حرکت‌های نو، جدید و پرشتاب در حوزه‌های مختلف هستیم که این امر وظیفه رسانه را بسیار سنگین می‌کند.

قناعت افزود: با توجه به اینکه در این مدت شاهد اتفاقات خوبی در استان هستیم، لازم است در خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا انعکاس‌های به موقع صورت گیرد.

وی گفت: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم، اقدامات خوبی در مناطق محروم انجام شده که یکی از آنها احداث پست ۴۰۰ کیلوولت نهبندان بوده است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از کارهای مهم و کلیدی برای توسعه و ورود سرمایه‌گذاران به منطقه ایجاد زیرساخت‌های مهم است افزود: باید سرمایه‌گذاران را هدایت کرده و در زمینه تامین برق صنعتی فعالیت کنیم.

وی گفت: با فعالیت‌های انجام شده شاهد استقرار واحدهای صنعتی کلان در شهرستان نهبندان هستیم.

قناعت با اشاره به اقدامات فاخر و ارزشمند انجام شده در استان تصریح کرد: با این وجود تا رسیدن به نقطه مطلوب بسیار فاصله داریم.

وی با بیان اینکه فرآوری صنعتی در استان نداریم افزود: این موضوع در مصوبات سفر رئیس جمهور دیده شده و بر این اساس اگر سرمایه‌گذار ورود پیدا کند، در حقوق دولتی که باید در فاز اول پرداخت شود، تخفیف داده می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه لازم است مشوق‌هایی برای فرآوری صنعتی ارائه شود گفت: در حوزه کشاورزی نیز فعالیت‌های شاخصی انجام گرفته و در خلال جشنواره ملی زرشک که خبرگزاری ایسنا نیز کار رسانه‌ای قوی برای آن انجام داده، تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری‌های مهم در حوزه فرآوری زرشک امضا شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری نیز فعالیت‌های مهمی صورت گرفته، افزود: خراسان جنوبی استانی با قدمت بالای گردشگری و تاریخی است که پنج اثر ثبت جهانی داشته و پرونده ثبت کاروانسراها نیز روی میز یونسکو قرار دارد که تعداد آثار ثبت‌ جهانی افزایش خواهد یافت.

قناعت با بیان اینکه در مجموع در حوزه صنعت، کشاورزی، گردشگری و زیرساخت‌ها در استان شاهد اتفاقات خوبی بوده‌ایم گفت: یک سوم مصوبات سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی به حوزه راه‌ها اختصاص دارد که نشان از توجه ویژه دولت به حوزه زیرساخت‌ها در مناطق محروم است.

وی از اقدامات صورت گرفته برای تامین زیرساخت‌ها در فرودگاه طبس و ظرفیت‌سازی برای انجام پروازها در شب گفت و تصریح کرد: با این اتفاقات خوب در خراسان جنوبی انتظار می‌رود خبرگزاری ایسنا همراه فعالیت‌ها بوده و با کار جهادی به این حوزه‌ها بپردازد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: هرچند تاکنون نیز این گونه بوده و لازم است این روند ادامه پیدا کند تا مردم شیرینی کارهای خوب، ارزشمند و فاخری که در دولت سیزدهم انجام شده را ببینند.

وی با اشاره به جنگ جهانی اقتصادی که توسط دشمن آغاز شده است گفت: در میان این فتنه‌های دشمن باید نقاط ضعف و قوت را با دید فنی بیان کرد و با نگاه خوب، مطلوب و عوام‌پسند به آنها بپردازیم.

قناعت با اشاره به حضور رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی به عنوان نیروی دانشگاهی و جوان گفت: انتظار می‌رود در مجموعه جهاد دانشگاهی با وجود این نیروها شاهد تغییر و تحولات جدید، بی‌سابقه، چشمگیر و نیز فعالیت‌های جهشی و جهادی باشیم.

جهاد تبیین از موضوعات خاص و کلیدی جامعه است

استاندار خراسان جنوبی در بازدید از خبرگزاری شبستان نیز گفت: جهاد تبیین از موضوعات خاص و کلیدی جامعه است و رسانه‌ها هم باید در این زمینه گام بردارند.

وی با گرامیداشت ۱۸ اسفند سالروز تاسیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد افزود: موضوع جهاد تبیین فقط برای نیروهای خاکستری جامعه نیست و می‌طلبد رسانه‌ها و همگان در این زمینه گام بردارند.

قناعت با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم تصریح کرد: در جهاد تبیین نه تنها در انعکاس اخبار باید نقش‌آفرینی کنیم بلکه باید در بین خودی‌ها هم امیدآفرین باشیم.

وی گفت: در موضوع مصرف گاز برخی افت گاز را از نقاط ضعف کارنامه دولت سیزدهم می‌دانستند در صورتی که این اندیشه درستی نیست و با اندکی تامل در می‌یابیم که گاز در جمهوری اسلامی ایران به دورترین نقاط روستایی و مرزی هم رسیده در حالی‌ که برخی از کشورهای دنیا در این زمینه بسیار عقب‌تر هستند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: امیدواریم با هم‌افزایی، همفکری و همسویی با رسانه‌ها وظایف خود را در دولت سیزدهم به درستی انجام دهیم.

وی با اشاره به حوزه فعالیتی خبرگزاری شبستان گفت: خبرگزاری شبستان با رویکرد مساجد و بایدهای خوب فرهنگی در حوزه مساجد فعال است و از زمان استقرار این خبرگزاری در استان شاهد انعکاس خوب اخبار حوزه فرهنگی و اجتماعی بوده‌ایم.

قناعت اظهار داشت: خبرگزاری شبستان با رویکرد فرهنگی حاکم، نقش مطالبه‌گر در مقوله‌های فرهنگی به ویژه پروژه‌های فرهنگی بر زمین مانده را دارد.

وی افزود: در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی پروژه‌های فرهنگی داریم که برخی روی زمین مانده و مطالبه‌گری در حوزه محتوا و پروژه‌ها باید توسط خبرگزاری شبستان دنبال شود همچنین این خبرگزاری باید در بیان دستاوردهای دولت نقش‌آفرینی کند.